BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES119Spor Pazarlaması ve SponsorlukSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, spor pazarlaması ve sponsorluk alanında öğrencilere derinlemesine bilgi ve analitik beceriler kazandırmak ve spor endüstrisinin çeşitli kariyer fırsatları hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÖKTEM
Öğrenme Çıktıları
1Spor endüstrisinin pazarlama süreçlerini anlama, spor pazarlamasını farklı kılan özellikleri kavramak
2Spor pazarlaması yönetimini anlamak, sponsorluk ilişkilerini yönetme yetkinliği
3Spor tüketicilerinin karar verme sürecini anlamak
4Uygulayabilir spor pazarlama karması stratejileri oluşturabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Spor pazarlamasının kendine özgü özelikleri, spor pazarlaması yönetim süreci, spor tüketicileri, spor pazarlaması araştırması, spor ürünü tasarlamak ve geliştirmek ve bu değişim sürecine yönelik fiyat, tutundurma ve dağıtım bileşenlerini organize etmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor pazarlamasının tanımı ve tarihsel gelişimi, Spor endüstrisinin ekonomik ve sosyal etkileri
2Spor pazarlamasının özellikleri ve avantajları, sporda pazarlama yönetimi
3Spor endüstrisi trendleri ve analizleri pazarlama araştırmalarının spor endüstrisinde kullanımı, sporda tüketici davranışı
4Spor Pazarlamasında Araştırmanın Rolü
5Spor ürün ve hizmetlerin pazarlanması, Spor Pazarlamasında Bölümlendirme
6Spor Ürünü
7Sporda Fiyatlandırma Stratejileri
8Ara Sınav
9Sporda Tutundurma
10Satış: Yönetimi ve Uygulamalar
11Yer veya Dağıtım Stratejileri
12Kriz durumlarında pazarlama stratejileri, Kriz iletişimi ve kriz yönetimi, İmajın korunması ve restorasyonu
13Pazarlama Karmasının Koordinasyonu ve Kontrolü
14Dönem Projesi Sunumu
15Dönem Projesi Sunumu
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics. Collett, P., & Fenton, W. (2011). The sponsorship handbook. Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, San Francisco. Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1211111
ÖÇ2211111
ÖÇ3111111
ÖÇ4211111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek