|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES105 | Beden Eğitimi ve Sporda Beceri Öğretimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; beden eğitimi ve sporda beceri öğretimi dersine ilişkin yeterliliklerin edinilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Murat KUL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Beceri öğretiminin tarihsel gelişimini ve ilgili temel kavramlarını açıklar. | 2 | Becerilerin farklı sınıflandırmalarını karşılaştırabilir. | 3 | Motor performans ve motor yetenek faktörlerini açıklayabilir. | 4 | Öğrenme ve performans eğrilerine etkili faktörleri ayırt edebilme | 5 | Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirmenin farklılıklarını hatırlayabilir, bu farklılıkları değişen durumlarda uygulayabilir. | 6 | Becerilerin öğretiminde sonuç bilgisi kullanarak eleştirebilir ve yüklenme dinlenme ilişkilerini düzenleyebilir. | 7 | Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemleri uygulayabilir ve becerilerin transferini sağlayacak koşulları düzenler. | 8 | Motivasyon ve aktivasyon kavramlarını hatırlayarak gereken durumlarda uygulayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Beceri öğretiminde etkili kavramlar, beceri çeşitleri, becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemler, bilgilendirme ve çeşitleri, motivasyon ve aktivasyon, becerilerin transferi, becerilerin korunması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Beceri öğretiminin tarihsel gelişimi, beceri, yetenek, öğrenme kavramları, beceriler üzerinde etkili kavramlar | | | 2 | Becerilerin sınıflandırılması, farklı beceri sınıflandırmalarının incelenmesi | | | 3 | Motor performans ve performansın özellikleri | | | 4 | Motor yetenek faktörlerin incelenmesi | | | 5 | Motor becerilerin öğrenilmesinde öğrenme performans eğrileri, motor becerilerin öğrenilmesinde etkili safhalar | | | 6 | Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirme, bilgilendirmenin boyutları, görev öncesi sırası ve sonrasında verilen bilgiler | | | 7 | Sonuç bilgisi ve sonuç bilgisinin sıklığı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Motor beceri alıştırmalarının niceliksel, niteliksel ve zamansal yönleri | | | 10 | Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemler | | | 11 | Motivasyon, motivasyonun işlevleri ve çeşitleri, bir motor görevi motive eden etkenlerin incelenmesi | | | 12 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | | | 13 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | | | 14 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek | | | 15 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek | | | 16 | Yarı yıl sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Cratty B.j. (1988). Motor Becerilerin Öğretilmesi, Derleyen Prof.Dr. Hasan Kasap, İstanbul.
Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Magill R.A. (1989). Motor öğrenme, USA.
Schmidt, R. A., Lee, T. D., Winstein, C., Wulf, G., & Zelaznik, H. N. (2018). Motor kontrolü ve öğrenme: Davranışsal bir vurgu. Human kinetics, USA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Okuma | 10 | 4 | 40 | Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ7 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ8 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|