BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES105Beden Eğitimi ve Sporda Beceri ÖğretimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve sporda beceri öğretimi dersine ilişkin yeterliliklerin edinilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Murat KUL
Öğrenme Çıktıları
1Beceri öğretiminin tarihsel gelişimini ve ilgili temel kavramlarını açıklar.
2Becerilerin farklı sınıflandırmalarını karşılaştırabilir.
3Motor performans ve motor yetenek faktörlerini açıklayabilir.
4Öğrenme ve performans eğrilerine etkili faktörleri ayırt edebilme
5Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirmenin farklılıklarını hatırlayabilir, bu farklılıkları değişen durumlarda uygulayabilir.
6Becerilerin öğretiminde sonuç bilgisi kullanarak eleştirebilir ve yüklenme dinlenme ilişkilerini düzenleyebilir.
7Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemleri uygulayabilir ve becerilerin transferini sağlayacak koşulları düzenler.
8Motivasyon ve aktivasyon kavramlarını hatırlayarak gereken durumlarda uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Beceri öğretiminde etkili kavramlar, beceri çeşitleri, becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemler, bilgilendirme ve çeşitleri, motivasyon ve aktivasyon, becerilerin transferi, becerilerin korunması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beceri öğretiminin tarihsel gelişimi, beceri, yetenek, öğrenme kavramları, beceriler üzerinde etkili kavramlar
2Becerilerin sınıflandırılması, farklı beceri sınıflandırmalarının incelenmesi
3Motor performans ve performansın özellikleri
4Motor yetenek faktörlerin incelenmesi
5Motor becerilerin öğrenilmesinde öğrenme performans eğrileri, motor becerilerin öğrenilmesinde etkili safhalar
6Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirme, bilgilendirmenin boyutları, görev öncesi sırası ve sonrasında verilen bilgiler
7Sonuç bilgisi ve sonuç bilgisinin sıklığı
8Ara sınav
9Motor beceri alıştırmalarının niceliksel, niteliksel ve zamansal yönleri
10Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemler
11Motivasyon, motivasyonun işlevleri ve çeşitleri, bir motor görevi motive eden etkenlerin incelenmesi
12Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri
13Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri
14Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek
15Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek
16Yarı yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cratty B.j. (1988). Motor Becerilerin Öğretilmesi, Derleyen Prof.Dr. Hasan Kasap, İstanbul. Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Magill R.A. (1989). Motor öğrenme, USA. Schmidt, R. A., Lee, T. D., Winstein, C., Wulf, G., & Zelaznik, H. N. (2018). Motor kontrolü ve öğrenme: Davranışsal bir vurgu. Human kinetics, USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6318
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
Okuma10440
Ev Ödevi6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1322532
ÖÇ2311431
ÖÇ3311431
ÖÇ4311431
ÖÇ5311431
ÖÇ6311431
ÖÇ7311431
ÖÇ8311431
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek