BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDYL162Mecmua ve Cönk İncelemeleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Mecmuaların ve cönklerin edebiyat tarihi araştırmalarında kaynak olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmek, bu eserlerin neşri, tasnifi ve incelenmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Merve Büyükada
Öğrenme Çıktıları
1Klasik Türk edebiyatı ve halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi edinirler.
2Mecmuaların tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar.
3Mecmuaların şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler
4Klasik Türk edebiyatı araştırmalarında mecmuaları nasıl kullanacaklarını öğrenirler.
5Mecmua metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve mecmuaları sınıflandırabilirler.
6Cönklerin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar. Cönklerin şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler. Halk edebiyatında cönkleri nasıl kullanacaklarını kavrarlar. Cönk metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve onları sınıflandırabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk edebiyatının önemli kaynaklarından olan mecmuaların ve cönklerin tanıtımı, mecmua ve cönk türleri, mecmuaların ve cönklerin muhtevası, şiir mecmuaları, mecmualarının ve cönklerin edebiyat tarihi açısından önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mecmuanın tanımı ve içerik özellikleri.
2Mecmualardan yararlanma yöntemleri.
3Cöngün tanımı ve içerik özellikleri.
4Cönklerden istifade etme yöntemleri.
5Cönk ve Mecmualar Üzerine Bibliyografya Çalışmaları
6Mecmua metinlerinden örnekler okuma.
7Mecmua metinlerinden örnekler okuma.
8Ara sınavlar
9Cönk metinlerinden örnekler okuma.
10Cönk metinlerinden örnekler okuma.
11Cönk ve Mecmua Örnek Metinler
12Cönk ve Mecmua Örnek Metinler
13Mecmua ve Cönklerin tasnifi
14Mecmua ve Cönklerin tasnifi
15Mecmualar ve cönkler hakkında yapılan çalışmalar.
16Final Sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. KÖKSAL, M. F. (2012). “Şiir Mecmualarının Önemi ve ‘Mecmûaların Sistematik Tasnifi Projesi’(MESTAP)”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, Turkuaz Yay., İstanbul, s. 409-431. 2. GÜRBÜZ, M. (2012). “Şiir Mecmûaları Üzerine Bir Tasnif Denemesi”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s. 97-112. 3. KILIÇ, A. (2012). “Mecmua Tasnifine Dair”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s.75-96. 4. Aydemir, Y. (2007). "Metin Neşrinde Mecmuaların Rolü ve Karşılaşılan Problemler", Turkish Studies, 2(3)Summer, s. 122-137. 5. Cunbur, M. (1974). "Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”. Uluslararası Türk Folklor Semineri Bildiriler, Ankara, s. 69-73 6. Elçin, Ş. (1988). “Cönkler ve Mecmualar Üzerine”. Halk Edebiyatı Araştırmaları, C:1, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. 7. GÖKYAY, O. Ş. (1993). “Cönk”, DİA, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. C. 8, İstanbul s. 73-75.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10660
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 5 4 5 5 5 
ÖÇ25 5 5 5 5 5 
ÖÇ34 5 4 4 5 5 
ÖÇ45 4 4 4 4 5 
ÖÇ54 3 5 5 5 4 
ÖÇ64 5 4 4 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek