|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDYL162 | Mecmua ve Cönk İncelemeleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Mecmuaların ve cönklerin edebiyat tarihi araştırmalarında kaynak olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmek, bu eserlerin neşri, tasnifi ve incelenmesi hakkında bilgi sahibi olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Merve Büyükada | Öğrenme Çıktıları | 1 | Klasik Türk edebiyatı ve halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi edinirler. | 2 | Mecmuaların tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar. | 3 | Mecmuaların şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler | 4 | Klasik Türk edebiyatı araştırmalarında mecmuaları nasıl kullanacaklarını öğrenirler. | 5 | Mecmua metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve mecmuaları sınıflandırabilirler. | 6 | Cönklerin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar.
Cönklerin şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler.
Halk edebiyatında cönkleri nasıl kullanacaklarını kavrarlar.
Cönk metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve onları sınıflandırabilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Türk edebiyatının önemli kaynaklarından olan mecmuaların ve cönklerin tanıtımı, mecmua ve cönk türleri, mecmuaların ve cönklerin muhtevası, şiir mecmuaları, mecmualarının ve cönklerin edebiyat tarihi açısından önemi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mecmuanın tanımı ve içerik özellikleri. | | | 2 | Mecmualardan yararlanma yöntemleri. | | | 3 | Cöngün tanımı ve içerik özellikleri. | | | 4 | Cönklerden istifade etme yöntemleri. | | | 5 | Cönk ve Mecmualar Üzerine Bibliyografya Çalışmaları | | | 6 | Mecmua metinlerinden örnekler okuma. | | | 7 | Mecmua metinlerinden örnekler okuma. | | | 8 | Ara sınavlar | | | 9 | Cönk metinlerinden örnekler okuma. | | | 10 | Cönk metinlerinden örnekler okuma. | | | 11 | Cönk ve Mecmua Örnek Metinler | | | 12 | Cönk ve Mecmua Örnek Metinler | | | 13 | Mecmua ve Cönklerin tasnifi | | | 14 | Mecmua ve Cönklerin tasnifi | | | 15 | Mecmualar ve cönkler hakkında yapılan çalışmalar. | | | 16 | Final Sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. KÖKSAL, M. F. (2012). “Şiir Mecmualarının Önemi ve ‘Mecmûaların Sistematik Tasnifi Projesi’(MESTAP)”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, Turkuaz Yay., İstanbul, s. 409-431.
2. GÜRBÜZ, M. (2012). “Şiir Mecmûaları Üzerine Bir Tasnif Denemesi”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s. 97-112.
3. KILIÇ, A. (2012). “Mecmua Tasnifine Dair”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s.75-96.
4. Aydemir, Y. (2007). "Metin Neşrinde Mecmuaların Rolü ve Karşılaşılan Problemler", Turkish Studies, 2(3)Summer, s. 122-137.
5. Cunbur, M. (1974). "Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”. Uluslararası Türk Folklor Semineri Bildiriler, Ankara, s. 69-73
6. Elçin, Ş. (1988). “Cönkler ve Mecmualar Üzerine”. Halk Edebiyatı Araştırmaları, C:1, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
7. GÖKYAY, O. Ş. (1993). “Cönk”, DİA, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. C. 8, İstanbul s. 73-75. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 | Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 | Proje Sunma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 4 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | 4 | | 4 | | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | 5 | | 4 | | 4 | | 4 | | 4 | | 5 | | ÖÇ5 | 4 | | 3 | | 5 | | 5 | | 5 | | 4 | | ÖÇ6 | 4 | | 5 | | 4 | | 4 | | 5 | | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|