Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE154Y | Eski Uygurca Üzerine Araştırmalar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eski Türkçe dönemi içerisinde yer alan Eski Uygurcanın dönem içindeki yerini, gramerini, Eski Uygurcadan günümüze kadar gelen eserleri incelemek, Öğrencilerin Uygur metinlerinin çözümlemesini ve anlamalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kenan AZILI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski Türkçe döneminin tarihi ve gramer özelliklerini bilir. | 2 | Uygur Türkçesi metinlerini tahlil eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Uygurların tarihi ve medeniyetleri, Uygur Türkçesinin ses ve şekil bilgisi özellikleri, şive farkları, Uygurlardan günümüze kadar gelen Budist, Maniheist ve Hıristiyanlığa ait metinler, Sutralar ve Çatiklerin öğretilmesi, Uygurların kullandıkları alfabelerin tanıtılması ve metin incelemesi yapılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygurlar hakkında bilgi | | | 2 | Uygur medeniyeti ve tarihi | | | 3 | Uygur alfabesi ve Uygurların kullandığı diğer alfabeler | | | 4 | Uygur alfabesiyle yazılmış metinler | | | 5 | Uygur Türkçesinin ses bilgisi | | | 6 | Uygur Türkçesinin ses bilgisi | | | 7 | Uygur Türkçesinin ses bilgisi | | | 8 | Ara sınavlar | | | 9 | Uygur Türkçesinin şekil bilgisi | | | 10 | Uygur Türkçesinin şekil bilgisi | | | 11 | Uygur Türkçesinin şekil bilgisi | | | 12 | Uygur Türkçesinin şekil bilgisi | | | 13 | Ekler ve eklerin tarihsel gelişimi | | | 14 | Ekler ve eklerin tarihsel gelişimi | | | 15 | Uygur metinlerinin sentaktik özellikleri | | | 16 | Final Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. A.Von Gabain, Eski Türkçenin Grameri, Ankara 1988
2. J. Russell Hamilton, İyi ve kötü Prens Öyküsü, Ankara 1998
3. Caferoğlu, A., Eski Uygur Türkçesi Sözlüğü, Üçüncü Baskı, İstanbul, 1993.
4. Arat, R.R., Eski Türk Şiiri, TTK , Ankara, 1991. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 4 | | 4 | | 3 | | 5 | | 2 | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | 4 | | 4 | | 3 | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|