Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE124Y | Eski Anadolu Türkçesi Metinleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
XIII-XVI. yüzyıllara ait metinleri elyazması metinlere dayanarak çözümleyebilmek. Bu döneme ait fonetik, morfolojik, semantik ve sentaktik bilgileri ilerletmek. Bu dönemin şairleri ve eserleri hakkında bilgiler vermek. Metin okuma ve çözümleme becerisini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ferdi GÜZEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski Anadolu Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Standart Türkiye Türkçesinin tarihsel dönemi (XIII-XVI. yüzyıllar) ile ilgili fonetik, morfolojik, semantik kelime grupları ve sentaktik bilgiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye Türkçesi Tarihi ile ilgili bilgi, Türk dilinin tarihsel dönemleri. | | | 2 | Tarihi Türkiye Türkçesinin dönemleri, önemli şahsiyetler ve eserleri. | | | 3 | Metin okuma ve değerlendirme. | | | 4 | Karışık dilli eserler hakkında bilgi. | | | 5 | Karışık dilli eserler okuma ve değerlendirme. | | | 6 | Karışık dilli eserler okuma ve değerlendirme. | | | 7 | Selçuklular, Beylikler ve Osmanlılar Dönemi eserleri hakkında bilgi. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Dönemle ilgili fonetik bilgiler. | | | 10 | Metin okuma ve değerlendirme. | | | 11 | Dönemin ses bilgisi özellikleri. | | | 12 | Metin okuma ve değerlendirme. | | | 13 | Dönemin ses bilgisi özellikleri. | | | 14 | Metin okuma ve değerlendirme. | | | 15 | Yuvarlaklaşma konusu. | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Köktekin, Kâzım. 2008. Eski Anadolu Türkçesi, ss. 400, Fenomen Yay., Erzurum. Özkan, Mustafa. 2000. Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, ss. 1008, Filiz Kitabevi Yay., İstanbul. Timurtaş, F. Kadri. 2005. Eski Türkiye Türkçesi (XV. Asır) Gramer, Metin Sözlük, ss. 378, Akçağ Yay., İstanbul. Dilçin, Cem. 2009. Yeni Tarama Sözlüğü, ss. 483, TDK Yay., Ankara. Gülsevin, Gürer-Boz, Erdoğan. 2010. Eski Anadolu Türkçesi, ss. 254, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|