|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE120Y | Edebiyat Teorisi II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Edebiyatın tanımı, edebiyat terim ve kavramları, başlıca edebiyat inceleme yöntemleri öğrenmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DR.ÖĞR.Ü.ASLIHAN AYTAÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersi alan öğrenciler,edebî söylemi tanıma yeteneği kazanır. | 2 | Edebî söylemle öğretici söylemi ayırt etme yeteneği kazanır | 3 | Edebî söylemle kurulan metinleri tanıma yeteneği kazanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri. Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Edebî söylemin yapısı | | | 2 | Edebî söylemin gerçekle ilişkisi, varlık nedeninin kendisi oluşu, yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisi | | | 3 | Edebî söylemde dilin işlevi, dilin şiirsel ile göndergesel işlevi arasındaki farkları | | | 4 | Edebî söylemin bilimsel, düşünsel ve dinsel söylemden farklılıkları. | | | 5 | Edebî söylemle kurulan sanat metniyle ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki farklılıklar | | | 6 | Edebî söylemin amaçları | | | 7 | Edebî söylemin amaçları | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Fabl ve masal; soyut düşüncenin somutlaştırılması, yer ve zamanın deforme edilişi,gerçekliğin grotesk imgelerle kuruluşu, alegorik ve simgesel anlatım | | | 10 | Hikâyenin unsurları, olay ve anlatıcı, zaman, kişiler ve yer, klasik hikâye, durum hikâyesi | | | 11 | Tiyatro, anlama ve gösterme arasındaki farklar, trajedi, komedi, dram, , klasik, epik ve absürt tiyatro | | | 12 | Roman, olay örgüsü, olay zinciri, tema, kişiler, yer ve zaman | | | 13 | Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri | | | 14 | Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses, | | | 15 | Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses, | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Berna Moran,Edebîyat Kuramları
2. Cafer Şen, Türk Romanında Felsefi Açılımlar
3.Wellek, Réne, Warren Austen. Edebîyat Teorisi
4.Terry, Eagleton, Edebîyat Kuramı
5. Nail Lucy, Postmodern Edebîyat Kuramı,
6, Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları
7. Nurullah Çetin, Şiir İnceleme Yöntemi
8. Şerif Aktaş, Şiir Tahlileri
9. Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş
10.Nurullah Çetin, Roman İnceleme Yöntemi
11. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 10 | 20 | Makale Yazma | 2 | 10 | 20 | Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 | Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Okuma | 3 | 10 | 30 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|