BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE118YPoetika ve Şiir Bilimi IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Şiir, şiir ontolojisi ve şair hakkında bilgi sahibi olmak; şiir tarihi ve akımlarından haberdar olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ.DR.HASAN AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Şiir ontolojisi ve epistemolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme.
2Elde edilen bilgiler ışığında şiir metinleri okuma ve değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Şiir, şair, şiir tarihi, şiir akımları, şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları, şiir ontolojisi ve epistemolojisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şiir nedir, şair kimdir?
2 Şiirin fenomenolojik yapısı.
3 Şiirin kaynakları ve ontolojisi.
4Şiir ve epistemolojisi.
5Şiir ve felsefe.
6Şiir ve varoluşçuluk.
7 Şiirin coğrafyası.
8Ara sınav.
9Şiir ve matematik ilişkileri.
10Şiirin bilimsel referansları
11Klasik şiir epistemolojisi.
12Modern şiirin arkaizmi.
13Modern şiir ve sokak şiiri.
14Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları.
15Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tunalı, İsmail. 2011. Sanat Ontolojisi. ss.188. İnkılâp Yayınları. İstanbul.Kantarcıoğlu, Sevim. 2009. Edebiyat Akımları Platondan Derrida’ya. ss. 310. Paradigma Yayınları. İstanbul. Yalçın, Mehmet. 2010. Şiirin Ortak Paydası I- Şiirbilime Giriş, ss. 312. İkaros Yayınları. İstanbulOkay, O. 2001. Poetika Dersleri, ss. 203, Dergâh Yayınları, İstanbul.Aristotales, 2009. Poetika, Çev. İsmail Tunalı, ss. 104, Remzi Kitabevi, İstanbul.Jarrty, M. 2010. Poetika, Çev. İsmail Yerguz, ss. 134, Dost Kitabevi, İstanbul.Flaccus, Q. H. 2012. Ars Poetika, Çev. ss. 73, Erendiz Özbayoğlu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.Can, A. 2012. Cumhuriyet Devri Şiir Poetikası, ss. 476, Kurgan Edebiyat Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 5 5 5 5 5 
ÖÇ25 5 5 5 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek