BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE137YTürk Halk Edebiyatının Kaynakları ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türk Halk edebiyatının kaynakları olan sözlü ve yazılı üretimlerin değerlendirilerek halk edebiyatı ürünlerinin temellerinin ortaya konulması. Halk edebiyatına bilgi ve malzeme veren kaynaklardan haberdar olunarak bu kaynaklardan yararlanma yollarının kavratılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ.DR.TURGAY KABAK
Öğrenme Çıktıları
1Halk edebiyatının sözlü kaynaklarını kavrayabilme.
2Halk edebiyatının yazılı kaynaklarını kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yazılı ve sözlü kaynakları inceler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk Edebiyatının Türk edebiyatı içindeki yerinin belirlenmesi.
2Halk edebiyatı ürünlerinin ortak özelliklerinin incelenmesi.
3Halk edebiyatı kaynakları üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi.
4 Halk edebiyatı kaynaklarından sözlü kültür ürünlerinin incelenmesi.
5Sözlü kültür ortamının işlenmesi.
6Sözlü kültür ortamının özellikleri bağlamında şifahi üretimlerin özelliklerinin incelenmesi.
7Halk edebiyatı kaynaklarından yazılı kaynakların incelenmesi.
8ara sınav
9Yazılı kültürün egemen olmaya başladığı dönemlerden itibaren kaleme alınan eserler içinde halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi.
10Çin kaynakları, Orhun ve Yenisey Abideleri, Eski Uygur Metinleri, Kutadgu Bilig, Divânü Lügat’it-Türk, Codex Cumanicus, Atabetü’l-Hakâyık, Dede Korkut Kitabı gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi
11Tarih Kitapları (Câmiü’t-Tevârih, Târih-i Cihân-güşâ vb.) gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi.
12Masal Kitapları (Sinbadnâmeler, Binbir Gece Masalları, Ferec Bade’ş-Şidde, Muhayyelât vb.), Fıkra Kitapları (Letâifnâmeler vb.), Atasözü Kitapları (Pendnâme, Durûb-ı Emsâl-i Osmaniye vb.), Cönkler ve Mecmualar gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi.
13 Şâirnâmeler, Menâkıpnâmeler, Destan Kitapları/Nâmeler (Battalnâmeler, Dânişmendnâmeler vb.), Seyehatnâmeler, Mesneviler, Surnâmeler gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi.
14Halk edebiyatı geleneği bağlamında maddî kültür kaynaklarının işlenmesi.
15Halk edebiyatı geleneği bağlamında maddî kültür kaynaklarının işlenmesi.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aça, Mehmet, 2007, “Kaynaklar”, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara.Elçin, Şükrü, 1993, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara.Sakaoğlu, Saim, 2002, Masal Araştırmaları, Akçağ Yay., Ankara .Eflaki, Ahmed, 2006, Ariflerin Menkıbeleri, Kabalcı Yay., İstanbul.Boratav, Pertev Naili, 2006, Nasrettin Hoca, Kırmızı Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım2510
Makale Yazma21836
Makale Kritik Etme21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma21530
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 5 5 5 5 5 
ÖÇ25 5 5 5 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek