BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE131YTürk Dili Tarihi ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin, Türk dilinin başlangıç döneminden itibaren tarihi seyrini ifade etmesi ve yazılı döneme geçildikten sonra meydana getirilen eserler hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Kenan AZILI
Öğrenme Çıktıları
1Yapıları bakımından dilleri tasnif eder ve Türk dilinin içinde bulunduğu dil ailesini belirler.
2Orhon, Uygur ve Karahanlı Türkçelerini içeren Eski Türkçe dönemi ve sonrasını karşılaştırmalı olarak ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk Dilinin Tarihi Gelişim Evreleri, Köktürk, Uygur ve Karahanlı Türkçesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Dili ve İçinde Bulunduğu Dil Grubu
2Türk Dilinin Tarihi Gelişim Evreleri
3I. ve II. Köktürk Kağanlı hakkında Tarihsel Bilgi
4Köktürkçe Yazıtların Tanıtımı ve Okunması Üzerine
5Köktürkçe Üzerine Yapılmış Yerli ve Yabancı Çalışmalar.
6I. ve II. Uygur Kağanlıkları Hakkında Tarihsel Bilgi.
7Uygur Alfabesini Tanıtma ve Uygur Yazı Sistemlerini Betimleme
8ara sınav
9Uygurca yazılı metinler ve bu metinler üzerine yapılmış çalışmalar.
10Karahanlı Devleti hakkında tarihsel arka plan ve verilen ilk İslami eserlerin incelenmesi.
11Karahanlı Türkçesiyle yazılmış eserler hakkında bilgi ve inceleme.
12Harzemşahlar ve Harezm Türkçesi Hakkında Bilgi ve Sunum.
13Harezm Türkçesiyle Kaleme Alınan Eserler
14Harezm Türkçesiyle Yazılan Eserlere Devam.
15Harezm Türkçesi İle Kaleme Alınan Eserler.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aysu Ata, Orhun ve Uygur Türkçesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir 2010. Akar, Ali, Türk Dili Tarihi, Ötüken Neşriyat, 2005. Aysu Ata, Çağatay Türkçesinin İlk Evresi: Harezm-Altın Ordu Türkçesi, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara 2014. (II. Baskı 2016). Tekin, Talat -Mehmet Ölmez, Türk Dilleri-Giriş, 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1344423443333
ÖÇ2333233224324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek