BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE125YEdebiyat Teorisi ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Edebiyatın tanımı, edebiyat terim ve kavramları, başlıca edebiyat inceleme yöntemleri öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Ü. Osman Oruç
Öğrenme Çıktıları
1 Dersi alan öğrenciler,edebî söylemi tanıma yeteneği kazanır.
2Edebî söylemle öğretici söylemi ayırt etme yeteneği kazanır
3 Edebî söylemle kurulan metinleri tanıma yeteneği kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri. Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebî söylemin yapısı
2Edebî söylemin gerçekle ilişkisi, varlık nedeninin kendisi oluşu, yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisi
3Edebî söylemde dilin işlevi, dilin şiirsel ile göndergesel işlevi arasındaki farkları
4Edebî söylemin bilimsel, düşünsel ve dinsel söylemden farklılıkları.
5Edebî söylemle kurulan sanat metniyle ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki farklılıklar
6Edebî söylemin amaçları
7Edebî söylemin amaçları
8ara sınav
9Fabl ve masal; soyut düşüncenin somutlaştırılması, yer ve zamanın deforme edilişi,gerçekliğin grotesk imgelerle kuruluşu, alegorik ve simgesel anlatım
10Hikâyenin unsurları, olay ve anlatıcı, zaman, kişiler ve yer, klasik hikâye, durum hikâyesi
11Tiyatro, anlama ve gösterme arasındaki farklar, trajedi, komedi, dram, , klasik, epik ve absürt tiyatro
12Roman, olay örgüsü, olay zinciri, tema, kişiler, yer ve zaman
13Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri
14Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses,
15Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses,
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Berna Moran,Edebîyat Kuramları 2. Cafer Şen, Türk Romanında Felsefi Açılımlar 3.Wellek, Réne, Warren Austen. Edebîyat Teorisi 4.Terry, Eagleton, Edebîyat Kuramı 5. Nail Lucy, Postmodern Edebîyat Kuramı, 6, Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları 7. Nurullah Çetin, Şiir İnceleme Yöntemi 8. Şerif Aktaş, Şiir Tahlileri 9. Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş 10.Nurullah Çetin, Roman İnceleme Yöntemi 11. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ12 3 2 3 2 3 
ÖÇ22 3 2 3 2 3 
ÖÇ32 3 2 3 2 3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek