Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE115Y | Klasik Türk Edebiyatında Mesnevi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mesnevileri her yönüyle tanıtmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ruken Karaduman |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel olarak klasik Türk edebiyatında mesneviler hakkında bilgi sahibi olabilme. | 2 | Konuları bakımından mesneviler hakkında bilgi sahibi olabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Her yönüyle klasik Türk edebiyatının mesneviler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konu ve kaynakları bakımından mesneviler. | | | 2 | Karahanlı dönemi Türk edebiyatı-Kutadgu Bilig. | | | 3 | XIV. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri. | | | 4 | XV. yüzyılda Osmanlı sahasında aşk mesnevileri. | | | 5 | XV. yüzyılda Osmanlı sahasında destanî ve menkabevî mesneviler. | | | 6 | XV. yüzyılda Osmanlı sahasında sergüzeştnâme ve hasbihâller. | | | 7 | XVI. yüzyılda Osmanlı sahasında aşk mesnevileri. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | XVI. yüzyılda Osmanlı sahasında tarihî, destanî ve menkabevî mesneviler | | | 10 | XVII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri. | | | 11 | XVII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri. | | | 12 | XVIII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri. | | | 13 | XVIII. yüzyılda manzum sözlükler. | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İsen, M., vd. 2005. Eski Türk edebiyatı El Kitabı, ss. 464, Grafiker Yayınları, Ankara.Şentürk, Ahmet A., vd. 2007. Eski Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 640, Dergâh Yayınları, İstanbul.Şentürk, Ahmet A. 2002. XVI. Asra Kadar Anadolu Sahası Mesnevilerinde Edebî Tasvirler, ss. 782, Kitabevi Yayınları, İstanbul.Kaplan, M. 2008. Hayriyye-i Nâbî, ss. 323, AKM Yayınları, Ankara.Hengirmen, M. 1983. Güvâhî-Pendnâme, ss. 283, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Arat, Reşid R. 2006. Edib Ahmed Yüknekî-Atabetü’l-Hakâyık, ss. 163+CLXXIII, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 2 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | ÖÇ2 | 2 | | 3 | | 4 | | 2 | | 3 | | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|