BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE113YKlasik Türk Edebiyatı Metin Şerhi ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Her yönüyle metin şerhi yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ruken Karaduman
Öğrenme Çıktıları
1Metin şerhi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
2 Metin şerhinin tarihî gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Metin şerhinin yöntem ve teknikleri ile klasik Türk edebiyatında metin şerhi geleneği örneklerinden oluşur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şerh kavramı, metin şerhinin tanımı, şerhle ilgili terimler.
2Metin şerhinin tarihî gelişimi ve bu alanda yapılan çalışmalar.
3Metin şerhi anlayışının gelişimi. Şerh alanında yazılmış eserler.
4 Türk Şerh edebiyatı.
5Metin şerhinde dikkat edilmesi gereken hususlar. Metin şerhinde dikkat edilmesi gereken hususlar.
6 İslam Türk Edebiyatında Kırk Hadis Toplama, Tercüme ve Şerhleri.
7Türk edebiyatında Mevlânâ’nın Mesnevî’sine yazılan şerhler.
8Ara sınav.
9Şerh geleneğinde 16. yüzyıl.
10Şerh geleneğinde 17. yüzyıl.
11Şerh geleneğinde 18. yüzyıl.
12Şerh geleneğinde 19. yüzyıl.
13Şerh geleneğinde 20. yüzyıl.
14Günümüzde yapılan şerh çalışmaları: Fuzûlî Divanı Şerhi, vb.
15Günümüzde yapılan şerh çalışmaları: Fuzûlî Divanı Şerhi, vb.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tahirü’l-Mevlevi, 1963, Şehr-i Mesnevî, 4. Cilt, ss. 630+679+517+44, Selam Yayınları, Konya.Güleç, İ., 2008, Türk Edebiyatında Mesnevi Tercüme ve Şerhleri, ss. 286, Pan yayıncılık, Istanbul.Tarlan, Ali N., 1985, Fuzûlî Divanı Şerhi, 3 Cilt, ss. 350+300+278, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Karahan, A., 1954, İslam Türk Edebiyatında Kırk Hadis Toplama, Tercüme ve Şerhleri, ss. 430, İbrahim Horoz Basımevi, İstanbul.Şentürk, Ahmet A., vd. 2007. Eski Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 640, Dergâh Yayınları, İstanbul.Şentürk, Ahmet A., 1994, Ahmed Paşa'nın Güneş Kasidesi Üzerine Düşünceler, ss. 94, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 1996, Klasik Osmanlı edebiyatı tiplerinden Sufi yahut Zahid hakkında, ss. XIX, 83+5, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 1998, Yahya Beğ'in Şehzâde Mustafa Mersiyesi yahut Kanunî Hicviyesi, ss. 136, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 2009, Osmanlı Şiir Antolojisi, ss. 576, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Karabey, T. 1999, Ahmed Paşa, ss. 199, Akçağ Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ13 3 2 5 2 3 
ÖÇ24 2 1 4 3 3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek