BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDYL145HALK KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARI ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Halk Kültürü dersi ile öğretim Programı’nda verilen öğrenme alanları ve ünitelerle öğrencilere insan, kültür ve toplum üzerine değerlendirme yaparken daha geniş, karşılaştırmalı bir perspektif ve çok yönlü bakış açısı kazandırılması hedeflenmiştir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ.DR. ÖZLEM ÜNALAN
Öğrenme Çıktıları
1Halk kültürünün kültür kavramı içindeki yerini değerlendirir.
2Halk kültürü dersine yönelik materyal geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kültür içinde halk kültürünün yeri, Bilimsel bir disiplin olan halk biliminin inceleme, araştırma, Asker uğurlama sünnet törenlerinin gelenek içindeki yerini, Halkın giyim kuşamını belirleyen etmenleri araştırma geçmişten günümüze giyim kuşam ve süslenmedeki değişimi sorgulama, Çevresindeki bilmece ve tekerlemeleri derleyerek bunların kültür içindeki yerini öğrenme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk kültürü programının genel hatlarıyla tanıtılması ve programın mantığının kavratılması
2Halk/ kültür ve toplumsal uygulamalar, bayramlar ve kutlamalara dair ünitelerinin incelenmesi
3Halk oyunları, geleneksel el sanatları ünitelerinin incelenmesi
4Bilmece, Masal Tekerleme, Atasözleri, deyimler, destanlar gibi sözlü anlatımlar ünitelerinin incelenmesi
5Halk inanışları ünitelerinin incelenmesi
6Halk giyim kuşamı ve süslemesi ünitelerinin incelenmesi
7Geçmişten günümüze çocuk oyun ve oyuncaklarına dair ünitelerinin incelenmesi
8ara sınav
9Müze ve halk bilimi müzeciliğine yönelik ünitelerinin incelenmesi
10Halk kültüründe geçiş dönemlerine dair ünitelerinin incelenmesi
11Küreselleşme ve halk kültürüne dair ünitelerinin incelenmesi
12Kültürel mirası koruma
13Kültürel mirası koruma
14Genel Değerlendirme
15Genel Değerlendirme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
(1)ALANGU, Tahir, Türkiye Folkloru Elkitabı, Adam Yayıncılık, İstanbul, 1983 (2)BAŞGÖZ, İlhan; Andreas Tietze, Türk Halkının Bilmeceleri, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1999. (3)BAYKURT, Şerif, Anadolu Kültürleri ve Türk Halk Dansları, Yeni Doğuş Matbaacılık,Ankara, 1995. (4)KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI, Türk Halk Kültürü Araştırmaları, Ankara (5)KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI, Türk Halk Kültüründen Derlemeler, Ankara. (6) Kültür.gov.tr
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21530
Makale Yazma21530
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma21530
Ev Ödevi21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 5 5 5 5 5 
ÖÇ25 5 5 5 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek