Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDYL145 | HALK KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARI I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Halk Kültürü dersi ile öğretim Programı’nda verilen öğrenme alanları ve ünitelerle öğrencilere insan, kültür ve toplum üzerine değerlendirme yaparken daha geniş, karşılaştırmalı bir perspektif ve çok yönlü bakış açısı kazandırılması hedeflenmiştir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ.DR. ÖZLEM ÜNALAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk kültürünün kültür kavramı içindeki yerini değerlendirir. | 2 | Halk kültürü dersine yönelik materyal geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kültür içinde halk kültürünün yeri, Bilimsel bir disiplin olan halk biliminin inceleme, araştırma, Asker uğurlama sünnet törenlerinin gelenek içindeki yerini, Halkın giyim kuşamını belirleyen etmenleri araştırma geçmişten günümüze giyim kuşam ve süslenmedeki değişimi sorgulama, Çevresindeki bilmece ve tekerlemeleri derleyerek bunların kültür içindeki yerini öğrenme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halk kültürü programının genel hatlarıyla tanıtılması ve programın mantığının kavratılması | | | 2 | Halk/ kültür ve toplumsal uygulamalar, bayramlar ve kutlamalara dair ünitelerinin incelenmesi | | | 3 | Halk oyunları, geleneksel el sanatları ünitelerinin incelenmesi | | | 4 | Bilmece, Masal Tekerleme, Atasözleri, deyimler, destanlar gibi sözlü anlatımlar ünitelerinin incelenmesi | | | 5 | Halk inanışları ünitelerinin incelenmesi | | | 6 | Halk giyim kuşamı ve süslemesi ünitelerinin incelenmesi | | | 7 | Geçmişten günümüze çocuk oyun ve oyuncaklarına dair ünitelerinin incelenmesi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Müze ve halk bilimi müzeciliğine yönelik ünitelerinin incelenmesi | | | 10 | Halk kültüründe geçiş dönemlerine dair ünitelerinin incelenmesi | | | 11 | Küreselleşme ve halk kültürüne dair ünitelerinin incelenmesi | | | 12 | Kültürel mirası koruma | | | 13 | Kültürel mirası koruma | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
(1)ALANGU, Tahir, Türkiye Folkloru Elkitabı, Adam Yayıncılık, İstanbul, 1983
(2)BAŞGÖZ, İlhan; Andreas Tietze, Türk Halkının Bilmeceleri, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1999.
(3)BAYKURT, Şerif, Anadolu Kültürleri ve Türk Halk Dansları, Yeni Doğuş Matbaacılık,Ankara, 1995.
(4)KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI, Türk Halk Kültürü Araştırmaları, Ankara
(5)KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI, Türk Halk Kültüründen Derlemeler, Ankara.
(6) Kültür.gov.tr |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 2 | 15 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|