|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDYL139 | Türk Halk Edebiyatının Kaynakları I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Türk Halk edebiyatının kaynakları olan sözlü ve yazılı üretimlerin değerlendirilerek halk edebiyatı ürünlerinin temellerinin ortaya konulması. Halk edebiyatına bilgi ve malzeme veren kaynaklardan haberdar olunarak bu kaynaklardan yararlanma yollarının kavratılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ.DR.TURGAY KABAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halk edebiyatının sözlü kaynaklarını kavrayabilme. | 2 | Halk edebiyatının yazılı kaynaklarını kavrayabilme.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Yazılı ve sözlü kaynakları inceler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halk Edebiyatının Türk edebiyatı içindeki yerinin belirlenmesi. | | | 2 | Halk edebiyatı ürünlerinin ortak özelliklerinin incelenmesi. | | | 3 | Halk edebiyatı kaynakları üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. | | | 4 | Halk edebiyatı kaynaklarından sözlü kültür ürünlerinin incelenmesi. | | | 5 | Sözlü kültür ortamının işlenmesi. | | | 6 | Sözlü kültür ortamının özellikleri bağlamında şifahi üretimlerin özelliklerinin incelenmesi. | | | 7 | Halk edebiyatı kaynaklarından yazılı kaynakların incelenmesi. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Yazılı kültürün egemen olmaya başladığı dönemlerden itibaren kaleme alınan eserler içinde halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi. | | | 10 | Çin kaynakları, Orhun ve Yenisey Abideleri, Eski Uygur Metinleri, Kutadgu Bilig, Divânü Lügat’it-Türk, Codex Cumanicus, Atabetü’l-Hakâyık, Dede Korkut Kitabı gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi | | | 11 | Tarih Kitapları (Câmiü’t-Tevârih, Târih-i Cihân-güşâ vb.) gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi. | | | 12 | Masal Kitapları (Sinbadnâmeler, Binbir Gece Masalları, Ferec Bade’ş-Şidde, Muhayyelât vb.), Fıkra Kitapları (Letâifnâmeler vb.), Atasözü Kitapları (Pendnâme, Durûb-ı Emsâl-i Osmaniye vb.), Cönkler ve Mecmualar gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi. | | | 13 | Şâirnâmeler, Menâkıpnâmeler, Destan Kitapları/Nâmeler (Battalnâmeler, Dânişmendnâmeler vb.), Seyehatnâmeler, Mesneviler, Surnâmeler gibi yazılı kaynaklar üzerinden halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi. | | | 14 | Halk edebiyatı geleneği bağlamında maddî kültür kaynaklarının işlenmesi. | | | 15 | Halk edebiyatı geleneği bağlamında maddî kültür kaynaklarının işlenmesi. | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aça, Mehmet, 2007, “Kaynaklar”, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara.Elçin, Şükrü, 1993, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara.Sakaoğlu, Saim, 2002, Masal Araştırmaları, Akçağ Yay., Ankara .Eflaki, Ahmed, 2006, Ariflerin Menkıbeleri, Kabalcı Yay., İstanbul.Boratav, Pertev Naili, 2006, Nasrettin Hoca, Kırmızı Yay., Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 5 | 10 | Makale Yazma | 2 | 18 | 36 | Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 | Okuma | 2 | 15 | 30 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|