BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDYL115Klasik Türk Edebiyatında MesneviSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Mesnevileri her yönüyle tanıtmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ruken Karaduman
Öğrenme Çıktıları
1Genel olarak klasik Türk edebiyatında mesneviler hakkında bilgi sahibi olabilme.
2Konuları bakımından mesneviler hakkında bilgi sahibi olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Her yönüyle klasik Türk edebiyatının mesneviler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konu ve kaynakları bakımından mesneviler.
2Karahanlı dönemi Türk edebiyatı-Kutadgu Bilig.
3XIV. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri.
4XV. yüzyılda Osmanlı sahasında aşk mesnevileri.
5XV. yüzyılda Osmanlı sahasında destanî ve menkabevî mesneviler.
6 XV. yüzyılda Osmanlı sahasında sergüzeştnâme ve hasbihâller.
7XVI. yüzyılda Osmanlı sahasında aşk mesnevileri.
8ara sınav
9XVI. yüzyılda Osmanlı sahasında tarihî, destanî ve menkabevî mesneviler
10XVII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri.
11XVII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri.
12XVIII. yüzyılda Osmanlı sahasında mesnevi yazarları ve eserleri.
13XVIII. yüzyılda manzum sözlükler.
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İsen, M., vd. 2005. Eski Türk edebiyatı El Kitabı, ss. 464, Grafiker Yayınları, Ankara.Şentürk, Ahmet A., vd. 2007. Eski Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 640, Dergâh Yayınları, İstanbul.Şentürk, Ahmet A. 2002. XVI. Asra Kadar Anadolu Sahası Mesnevilerinde Edebî Tasvirler, ss. 782, Kitabevi Yayınları, İstanbul.Kaplan, M. 2008. Hayriyye-i Nâbî, ss. 323, AKM Yayınları, Ankara.Hengirmen, M. 1983. Güvâhî-Pendnâme, ss. 283, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Arat, Reşid R. 2006. Edib Ahmed Yüknekî-Atabetü’l-Hakâyık, ss. 163+CLXXIII, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 2 2 3 4 5 
ÖÇ22 3 4 2 3 4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek