|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDYL113 | Klasik Türk Edebiyatı Metin Şerhi I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Her yönüyle metin şerhi yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ruken Karaduman | Öğrenme Çıktıları | 1 | Metin şerhi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | 2 | Metin şerhinin tarihî gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Metin şerhinin yöntem ve teknikleri ile klasik Türk edebiyatında metin şerhi geleneği örneklerinden oluşur. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Şerh kavramı, metin şerhinin tanımı, şerhle ilgili terimler. | | | 2 | Metin şerhinin tarihî gelişimi ve bu alanda yapılan çalışmalar. | | | 3 | Metin şerhi anlayışının gelişimi. Şerh alanında yazılmış eserler. | | | 4 | Türk Şerh edebiyatı. | | | 5 | Metin şerhinde dikkat edilmesi gereken hususlar. Metin şerhinde dikkat edilmesi gereken hususlar. | | | 6 | İslam Türk Edebiyatında Kırk Hadis Toplama, Tercüme ve Şerhleri. | | | 7 | Türk edebiyatında Mevlânâ’nın Mesnevî’sine yazılan şerhler. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Şerh geleneğinde 16. yüzyıl. | | | 10 | Şerh geleneğinde 17. yüzyıl. | | | 11 | Şerh geleneğinde 18. yüzyıl. | | | 12 | Şerh geleneğinde 19. yüzyıl. | | | 13 | Şerh geleneğinde 20. yüzyıl. | | | 14 | Günümüzde yapılan şerh çalışmaları: Fuzûlî Divanı Şerhi, vb. | | | 15 | Günümüzde yapılan şerh çalışmaları: Fuzûlî Divanı Şerhi, vb. | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tahirü’l-Mevlevi, 1963, Şehr-i Mesnevî, 4. Cilt, ss. 630+679+517+44, Selam Yayınları, Konya.Güleç, İ., 2008, Türk Edebiyatında Mesnevi Tercüme ve Şerhleri, ss. 286, Pan yayıncılık, Istanbul.Tarlan, Ali N., 1985, Fuzûlî Divanı Şerhi, 3 Cilt, ss. 350+300+278, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Karahan, A., 1954, İslam Türk Edebiyatında Kırk Hadis Toplama, Tercüme ve Şerhleri, ss. 430, İbrahim Horoz Basımevi, İstanbul.Şentürk, Ahmet A., vd. 2007. Eski Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 640, Dergâh Yayınları, İstanbul.Şentürk, Ahmet A., 1994, Ahmed Paşa'nın Güneş Kasidesi Üzerine Düşünceler, ss. 94, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 1996, Klasik Osmanlı edebiyatı tiplerinden Sufi yahut Zahid hakkında, ss. XIX, 83+5, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 1998, Yahya Beğ'in Şehzâde Mustafa Mersiyesi yahut Kanunî Hicviyesi, ss. 136, Enderun Kitabevi, İstanbul. Şentürk, Ahmet A., 2009, Osmanlı Şiir Antolojisi, ss. 576, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Karabey, T. 1999, Ahmed Paşa, ss. 199, Akçağ Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 | Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 | Proje Sunma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | 3 | | 2 | | 5 | | 2 | | 3 | | ÖÇ2 | 4 | | 2 | | 1 | | 4 | | 3 | | 3 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|