BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDYL107Çağdaş Türk Romanı ve Problemleri ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türk romanının tarihsel sürecini, roman teorisini ve çözümleme yöntemlerini öğrenme ve bunları roman türleri üzerinde analiz etme becerisini kazandırmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLIHAN AYTAÇ
Öğrenme Çıktıları
1 Türk roman geleneği ve ilk örnekleri (Tanzimat Romanı) hakkında bilgi sahibi olurlar
2 Roman türünün Türk edebiyatı ve düşünce hayatında değişim adına yüklediği fonksiyon hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk romanının tarihsel sürecini, roman teorisini ve çözümleme yöntemlerini öğrenme ve bunları roman türleri üzerinde analiz etme becerisini kazandırmayı amaçlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanzimat romanı ve tercüme roman geleneğimiz
2İlk telif denemeleri, Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Sergüzeşt, İntibah
3Roman teorisi ve çözümleme yöntemleri
4Roman teorisi ve çözümleme yöntemleri
5 Servet-i Fünûn Romanı, Aşk-ı Memnû, Kırık Hayatlar
6Mâi ve Siyah, Eylül
7Mâi ve Siyah, Eylül
8ara sınav
9Yaban, Çalıkuşu çizgisinde farklılaşan romanlarımız
10Tarık Buğra, Peyami Safa
11 Yeni yaklaşımlar, Orhan Kemal
12Kemal Tahir, Yaşar Kemal
13Toplumsal gerçekçilik ve tarihi roman çizgisi
14 Uygulama, Oğuz Atay- Tutunamayanlar, Cengiz Aytmatov- Gün Olur Asra Bedel
15genel değerlendirme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Kenan; Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri Enginün, İnci; Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları Kaplan, Mehmet; Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I,II, III Yalçın, Alemdar; Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı Çetin, Nurullah; Roman Çözümleme Yöntemi Banarlı, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c.II. Tanpınar, Ahmet Hamdi; 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım31545
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31545
Ev Ödevi31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 5 5 5 5 5 
ÖÇ25 5 5 5 5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek