Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDYL107 | Çağdaş Türk Romanı ve Problemleri I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk romanının tarihsel sürecini, roman teorisini ve çözümleme yöntemlerini öğrenme ve bunları roman türleri üzerinde analiz etme becerisini kazandırmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLIHAN AYTAÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk roman geleneği ve ilk örnekleri (Tanzimat Romanı) hakkında bilgi sahibi olurlar | 2 | Roman türünün Türk edebiyatı ve düşünce hayatında değişim adına yüklediği fonksiyon hakkında bilgi sahibi olurlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türk romanının tarihsel sürecini, roman teorisini ve çözümleme yöntemlerini öğrenme ve bunları roman türleri üzerinde analiz etme becerisini kazandırmayı amaçlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanzimat romanı ve tercüme roman geleneğimiz | | | 2 | İlk telif denemeleri, Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Sergüzeşt, İntibah | | | 3 | Roman teorisi ve çözümleme yöntemleri | | | 4 | Roman teorisi ve çözümleme yöntemleri | | | 5 | Servet-i Fünûn Romanı, Aşk-ı Memnû, Kırık Hayatlar | | | 6 | Mâi ve Siyah, Eylül | | | 7 | Mâi ve Siyah, Eylül | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Yaban, Çalıkuşu çizgisinde farklılaşan romanlarımız | | | 10 | Tarık Buğra, Peyami Safa | | | 11 | Yeni yaklaşımlar, Orhan Kemal | | | 12 | Kemal Tahir, Yaşar Kemal | | | 13 | Toplumsal gerçekçilik ve tarihi roman çizgisi | | | 14 | Uygulama, Oğuz Atay- Tutunamayanlar, Cengiz Aytmatov- Gün Olur Asra Bedel | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Kenan; Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri
Enginün, İnci; Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
Kaplan, Mehmet; Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I,II, III
Yalçın, Alemdar; Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı
Çetin, Nurullah; Roman Çözümleme Yöntemi
Banarlı, Nihat Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c.II.
Tanpınar, Ahmet Hamdi; 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 3 | 15 | 45 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Ev Ödevi | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|