Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD119 | Büyük Eğitimcilerin Sistemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini,; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersininin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Eğitim Tarihinin, gelişimsel süreçleri bilgisi | 2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme | 3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi | 4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme | 5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ortaasya Türk devletlerinde eğitim.
İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim.
Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim.
Medreseler.
Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim.
Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim.
Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası.
Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme.
Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | | | 2 | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | | | 3 | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | | | 4 | Medreseler. | | | 5 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | | | 6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | | | 9 | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar. | | | 10 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | | | 11 | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | | | 12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | | | 13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | | | 14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Quiz | 2 | 30 | Proje Hazırlama | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 9 | 5 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|