Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD106 | Bireyi Tanıma Teknik ve Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu Dersin Temel Amacı, Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar Ve Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecinden Yola Çıkarak Test Dışı Teknikleri Tanıtmaktır. Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme Gibi Konular Öğrencilere Açıklanacaktır. Öğrencilerin, Bu Dersi Aldıktan Sonra, Bireysel Farklılıkları Ve Önemini Anlatması, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecini Bilmesi, Test Ve Test Dışı Teknikleri Değerlendirmesi Beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireysel Farklılıkları ve önemini anlatır. | 2 | Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir. | 3 | Test ve Test Dışı Teknikleri sıralar. | 4 | Vaka Kaydını kullanır. | 5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir. | 6 | Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir. | 7 | Kendi başına gerektiği hallerde test dışı teknik yapar | 8 | Test dışı teknikleri gerekli hallerde kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem Ve Derecelendirme, Vaka Kaydı Ve Vaka İncelemesi, Kim Bu Tekniği, Otobiyografi, Görüşme, Anket, Envanter, Psikodrama Ve Sosyo-Drama, Oyun Terapisi, Testler Ve Sınıflaması, Yetenek Ve Başarı Karşılaştırması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta test dışı tekniklere giriş | | | 2 | Bireysel Farklılıklar | | | 3 | Temel kavramlar: Test teknikleri | | | 4 | Temel kavramlar: Test teknikleri | | | 5 | Gözleme dayalı teknikler | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | | | 8 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | | | 9 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | | | 10 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | | | 11 | Etkileşime dayalı teknikler | | | 12 | Etkileşime dayalı teknikler | | | 13 | Diğer teknikler | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Quiz | 2 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 5 | 10 | 50 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|