BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PD102Eğitimde Araştırma YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramlarını yorumlar.
2Bilimsel Araştırmanın Sosyal Bilimler Açısından Önemini tartışır.
3Bilimsel Araştırma Teknik ve Metotlarını açıklar.
4Nitel Ve Nicel Araştırmaları yorumlar ve farklı, ortak yönlerini tartışır.
5Veri Toplama Yöntem ve Tekniklerini kullanır.
6Hipotez Testi uygular.
7İstatistiksel bulguları yorumlar.
8APA kurallarına göre kaynakça gösterimini uygular.
9Bilimsel araştırmanın raporlaştırılmasını uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş)
2Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş
3 Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları
4Nicel Araştırma İlkeleri
5Nitel Araştırma İlkeleri
6 Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış  Ethical Considerations  Etik Hususlar
7Literatür Taraması
8Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri
9 Ara Sınav
10Araştırma Analizi
11Araştırma Yöntemlerini Eleştirme
12Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler
13 Karma Araştırma Yöntemleri
14Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
15Final Araştırma Ödevi ve Sunumu
16Final Araştırma Ödevi ve Sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı224
Derse Katılım212
Bireysel Çalışma2612
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma20240
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma620120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek