Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PD102 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramlarını yorumlar. | 2 | Bilimsel Araştırmanın Sosyal Bilimler Açısından Önemini tartışır. | 3 | Bilimsel Araştırma Teknik ve Metotlarını açıklar. | 4 | Nitel Ve Nicel Araştırmaları yorumlar ve farklı, ortak yönlerini tartışır. | 5 | Veri Toplama Yöntem ve Tekniklerini kullanır. | 6 | Hipotez Testi uygular. | 7 | İstatistiksel bulguları yorumlar. | 8 | APA kurallarına göre kaynakça gösterimini uygular. | 9 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılmasını uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim;
araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma
desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve
güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) | | | 2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş | | | 3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | | | 4 | Nicel Araştırma İlkeleri | | | 5 | Nitel Araştırma İlkeleri | | | 6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Ethical Considerations Etik Hususlar | | | 7 | Literatür Taraması | | | 8 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Araştırma Analizi | | | 11 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | | | 12 | Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | | | 13 | Karma Araştırma Yöntemleri | | | 14 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | | | 15 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu | | | 16 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 20 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|