BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PD109AMesleki Rehberlik UygulamalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Mesleklerle İlgili Rehberlik Hizmetlerini Bilme, Öğrencileri Mesleki Eğilimlerini Belirleme Ve Yardımcı Olma, Mesleki Rehberlikle İlgili Testleri Öğrenmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler mesleki rehberliğin prensiplerini ifade eder.
2Öğrenciler kariyer danışmanlığının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.
3Öğrenciler meslekler ve imkanlarını açıklar.
4Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre mesleki gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. - mesleki testleri kullanır.
5Öğrenciler mesleki rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme; kariyer gelişim programları hazırlama ve uygulama; bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Öğrencilerin kendi meslek seçme süreçlerini değerlendirmesi.
3Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi.
4Öğrencilerin 3 farklı mesleği sahip kişilerle görüşmesi.
5 Psikolojik testlerin kullanım kurallarının incelenmesi.
6Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması.
7Holland'ın Meslek Tercih Envanterinin Uygulanması.
8Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması.
9Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması.
10Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması.
11Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması.
12Kendini Değerlendirme ve Mesleki Olgunluk Ölçeklerinin Uygulanması.
13Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi.
14Mesleki Rehberlik Programlarının İncelenmesi.
15Genel Değerlendirme.
16Raporların Toplanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Derse Katılım1650
Uygulama/Pratik4850
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı3100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı326
Derse Katılım483144
Uygulama/Pratik313
Rapor9327
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek