BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD121İslam Eğitim TarihiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere İslam eğitim tarihinin gelişimi hakkında bilgi vermektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İslam’ın eğitim-öğretime verdiği değeri kavramak
2İslam’da medreselerin açılmasına kadar geçen sürede eğitim-öğretim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak
3Medreselerin açılmasından önceki süreçte eğitim-öğretim yerleri hakkında bilgi sahibi olmak
4İslam eğitim tarihinde kütüphanelerin yeri ve önemini kavramak
5İslam eğitim tarihinde öğretmen ve öğrencilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
6İslam eğitiminde öğretmen öğrenci münasebetleri hakkında bilgi sahibi olmak
7İslam eğitim tarihinde eğitim sistemi hakkında genel bilgi sahibi olmak
8Selçuklu ve Osmanlı dönemi medreseleri hakkında genel bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hz. Muhammed dönemindeki din eğitimi kurumları. Selçuklu ve Osmanlı medreseleri. Ders programları, öğretmenleri ve öğrencileri. Osmanlı son dönemi medrese ve bazı reform hareketleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam’ın eğitim ve öğretime verdiği değer
2İslam eğitim ve öğretiminin temel ilke ve prensipleri
3Hz. Peygamber döneminde din eğitimi
4Küttap, bilgin evleri, çöl, kitapçı dükkanlarında eğitim
5Camilerde eğitim
6Medreselerin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörler
7Osmanlı öncesi medreseler
8Osmanlı dönemi medreseleri
9İhtisas medreseleri
10Medrese öğretim kadrosu
11Medrese programları ve icazetnameler
12Medreselerin gerilemesi ve ıslahat hareketleri
13İslam eğitiminde öğretmenler
14İslam eğitiminde öğrenciler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelebi, A. 1976. İslam Eğitim Öğretim Tarihi, İstanbul; Atay, H. 1983. Osmanlılarda Yükesek Din Eğitimi, Dergah Yay., İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek