Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD121 | İslam Eğitim Tarihi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere İslam eğitim tarihinin gelişimi hakkında bilgi vermektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam’ın eğitim-öğretime verdiği değeri kavramak | 2 | İslam’da medreselerin açılmasına kadar geçen sürede eğitim-öğretim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | Medreselerin açılmasından önceki süreçte eğitim-öğretim yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | İslam eğitim tarihinde kütüphanelerin yeri ve önemini kavramak | 5 | İslam eğitim tarihinde öğretmen ve öğrencilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak | 6 | İslam eğitiminde öğretmen öğrenci münasebetleri hakkında bilgi sahibi olmak | 7 | İslam eğitim tarihinde eğitim sistemi hakkında genel bilgi sahibi olmak | 8 | Selçuklu ve Osmanlı dönemi medreseleri hakkında genel bilgi sahibi olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hz. Muhammed dönemindeki din eğitimi kurumları. Selçuklu ve Osmanlı medreseleri. Ders programları, öğretmenleri ve öğrencileri. Osmanlı son dönemi medrese ve bazı reform hareketleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam’ın eğitim ve öğretime verdiği değer | | | 2 | İslam eğitim ve öğretiminin temel ilke ve prensipleri | | | 3 | Hz. Peygamber döneminde din eğitimi | | | 4 | Küttap, bilgin evleri, çöl, kitapçı dükkanlarında eğitim | | | 5 | Camilerde eğitim | | | 6 | Medreselerin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörler
| | | 7 | Osmanlı öncesi medreseler | | | 8 | Osmanlı dönemi medreseleri | | | 9 | İhtisas medreseleri | | | 10 | Medrese öğretim kadrosu | | | 11 | Medrese programları ve icazetnameler | | | 12 | Medreselerin gerilemesi ve ıslahat hareketleri | | | 13 | İslam eğitiminde öğretmenler | | | 14 | İslam eğitiminde öğrenciler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çelebi, A. 1976. İslam Eğitim Öğretim Tarihi, İstanbul;
Atay, H. 1983. Osmanlılarda Yükesek Din Eğitimi, Dergah Yay., İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|