BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD119ZADin Eğitimine GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları ile din eğitimi biliminin temel özellikleri hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD. DOÇ. DR. ÖMER DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2Din Eğitimi Biliminin temel özelliklerini tahlil eder
3Din eğitimi program modelleri konusunda önermelerde bulunur
4Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir
5Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir
6Dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Din Eğitimi Dersine Giriş 2- Temel Kavramlar: Din, Eğitim, Bilim, Din Eğitimi 3- Din Eğitimi Bilimi 4- Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci 5- Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu 6- Din Eğitiminin Temelleri ve Hedefleri 7- Din Eğitimi Biliminin Dili 8- Din Eğitimi Biliminin Temel Özellikleri 9- Din Eğitiminde Program Modelleri 10- Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-I 11- Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-II 12- Din Eğitiminde Yaklaşımlar 13- Dünyada Din Öğretimi Uygulamaları 14- Genel Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Eğitimi Dersine Giriş
2Temel Kavramlar: Din, Eğitim, Bilim, Din Eğitimi
3Din Eğitimi Bilimi
4Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci
5Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu
6Din Eğitiminin Temelleri ve Hedefleri
7Din Eğitimi Biliminin Dili
8Din Eğitimi Biliminin Temel Özellikleri
9Din Eğitiminde Program Modelleri
10Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-I
11Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-II
12Din Eğitiminde Yaklaşımlar
13Dünyada Din Öğretimi Uygulamaları
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; Cemal TOSUN, "Din Eğitimi Bilimine Giriş", Suat CEBECİ, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi",Mustafa KÖYLÜ-Nurullah ALTAŞ, "Din Eğitimi" Yardımcı Kaynaklar; Beyza BİLGİN, “Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi”, Selahattin PARLADIR, "Din Eğitimi Bilimine Giriş", Kerim YAVUZ, "Günümüzde Din Eğitimi", Halis AYHAN, "Türkiyede Din Eğitimi",
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek