BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD124AMedreselerde EğitimSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, medreselerin ortaya çıkması, medreselerdeki eğitim faaliyetleri hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abbas ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Medresenin ortaya çıkışına etki eden faktörleri bilir
2İslam eğitim tarihi ile ilgili kavramsal temellendirmeyi öğrenir
3Medreselerde eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanır
4Medrese eğitim-öğretim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi edinir
5Medreselerde değişim ve gelişmeleri kronolojik olarak sıralar
6Eğitimde yenileşme hareketleri ve günümüze yansımalarını tartışır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Medrese Öncesi Eğitim Kurumları 2- Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler 3- İlk Medreselerin Açılışı 4- Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri 5- Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-I 6- Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-II 7- Osmanlı Medreseleri-I 8- Osmanlı Medreseleri-II 9- Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri-I 10- Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri-II 11- Medrese Islahat Çalışmaları-I 12- Medrese Islahat Çalışmaları-II 13- Eğitimde Yenileşme Harekeleri ve Yansımaları 14- Genel değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medrese Öncesi Eğitim Kurumları
2Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler
3İlk Medreselerin Açılışı
4Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri
5Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-I
6Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-II
7Osmanlı Medreseleri-I
8Osmanlı Medreseleri-II
9Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri-I
10Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri-II
11Medrese Islahat Çalışmaları-I
12Medrese Islahat Çalışmaları-II
13Eğitimde Yenileşme Harekeleri ve Yansımaları
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet ÇELEBİ, “İslam’da Eğitim ve Öğretim Tarihi”, Ziya KAZICI, “Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”, Mehmet DAĞ-H.R.ÖYMEN, "İslam Eğitim Tarihi", Abbas ÇELİK, "Din Eğitimimize Tarihsel Yaklaşım", Zeki Salih ZENGİN, "II.Meşrutiyette Medreseler ve Din Eğitimi", Hüseyin ATAY, "Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi", Cahit BALTACI, "XV-XVI.Asırlarda Osmanlı Medreseleri", Osman ERGİN, "Türk Maarif Tarihi", Nafi Atuf KANSU, "Türkiye Maarif Tarihi",
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek