Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD124A | Medreselerde Eğitim | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, medreselerin ortaya çıkması, medreselerdeki eğitim faaliyetleri hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abbas ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medresenin ortaya çıkışına etki eden faktörleri bilir | 2 | İslam eğitim tarihi ile ilgili kavramsal temellendirmeyi öğrenir | 3 | Medreselerde eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanır | 4 | Medrese eğitim-öğretim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi edinir | 5 | Medreselerde değişim ve gelişmeleri kronolojik olarak sıralar | 6 | Eğitimde yenileşme hareketleri ve günümüze yansımalarını tartışır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Medrese Öncesi Eğitim Kurumları
2- Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler
3- İlk Medreselerin Açılışı
4- Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri
5- Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-I
6- Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-II
7- Osmanlı Medreseleri-I
8- Osmanlı Medreseleri-II
9- Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri-I
10- Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri-II
11- Medrese Islahat Çalışmaları-I
12- Medrese Islahat Çalışmaları-II
13- Eğitimde Yenileşme Harekeleri ve Yansımaları
14- Genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medrese Öncesi Eğitim Kurumları
| | | 2 | Medresenin Açılışını Etkileyen Nedenler | | | 3 | İlk Medreselerin Açılışı | | | 4 | Selçuklular Dönemi Eğitim Hareketleri | | | 5 | Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-I | | | 6 | Osmanlı Dönemi Eğitim Hareketleri-II | | | 7 | Osmanlı Medreseleri-I | | | 8 | Osmanlı Medreseleri-II | | | 9 | Tanzimat Dönemi Eğitim Hareketleri-I | | | 10 | Meşrutiyet Dönemi Eğitim Hareketleri-II | | | 11 | Medrese Islahat Çalışmaları-I | | | 12 | Medrese Islahat Çalışmaları-II
| | | 13 | Eğitimde Yenileşme Harekeleri ve Yansımaları | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet ÇELEBİ, “İslam’da Eğitim ve Öğretim Tarihi”, Ziya KAZICI, “Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”, Mehmet DAĞ-H.R.ÖYMEN, "İslam Eğitim Tarihi", Abbas ÇELİK, "Din Eğitimimize Tarihsel Yaklaşım", Zeki Salih ZENGİN, "II.Meşrutiyette Medreseler ve Din Eğitimi",
Hüseyin ATAY, "Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi", Cahit BALTACI, "XV-XVI.Asırlarda Osmanlı Medreseleri", Osman ERGİN, "Türk Maarif Tarihi", Nafi Atuf KANSU, "Türkiye Maarif Tarihi", |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|