Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD122A | Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, din eğitimi biliminin metodolojisi konusunda yeterli bilgi, anlayış ve araştırma yapabilme yetkinliği kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abbas ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din eğitimi biliminin disiplinler arasındaki yerini açıklar | 2 | Din eğitimi biliminin çalışma alanlarını ve özelliklerini bilir | 3 | Din Eğitimi Biliminde bilgi kaynaklarını açıklar | 4 | Din eğitimi biliminde teori tecrübe ilişkisini açıklar | 5 | Din eğitiminde bilimsel bilgi üretme ilke ve sınırlıklarını bilir | 6 | Din Eğitimi Biliminde bilgi üretme yöntem ve tekniklerini bilir | 7 | Din eğitimi biliminde bilimsel ahlâk kurallarını tartışır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Temel Kavramlar: Din, Bilim, Dini Bilgi, Bilimsel Bilgi
2- Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi
3- Din Eğitimi Biliminin Çalışma Alanı
4- Din Eğitimi Biliminin Dini ve Dili
5- Din Eğitimi Biliminin İlâhiyat Bilimleri Arasındaki Yeri
6- Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri Arasındaki Yeri
7- Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Kullanılacak Metot ve Teknikler
8- Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler
9- Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu
10- Din Eğitiminde Teori –Tecrübe İlişkisi
11- Bilgi Üretiminde Dini Yönden Sınırlayıcı İlkeler
12- Bilgi Üretiminde Dini Yönden Yol Gösterici İlkeler
13- Din Eğitiminde Bilimsel Ahlâk Kuralları
14- Genel Değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar: Din, Bilim, Dini Bilgi, Bilimsel Bilgi
| | | 2 | Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi | | | 3 | Din Eğitimi Biliminin Çalışma Alanı | | | 4 | Din Eğitimi Biliminin Dini ve Dili | | | 5 | Din Eğitimi Biliminin İlâhiyat Bilimleri Arasındaki Yeri | | | 6 | Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri Arasındaki Yeri | | | 7 | Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Kullanılacak Metot ve Teknikler | | | 8 | Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler | | | 9 | Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu | | | 10 | Din Eğitiminde Teori –Tecrübe İlişkisi | | | 11 | Bilgi Üretiminde Dini Yönden Sınırlayıcı İlkeler | | | 12 | Bilgi Üretiminde Dini Yönden Yol Gösterici İlkeler
| | | 13 | Din Eğitiminde Bilimsel Ahlâk Kuralları
| | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Emil DURKHEİM, “Sosyolojik Metodun Kuralları”,Orhan TÜRKDOĞAN, “Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, Suat CEBECİ “Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi Üzerine Düşünceler” ,Cemal TOSUN, “Din Eğitimi Bilimine Giriş”, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|