BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD122ADin Eğitimi Bilimi MetodolojisiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, din eğitimi biliminin metodolojisi konusunda yeterli bilgi, anlayış ve araştırma yapabilme yetkinliği kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abbas ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Din eğitimi biliminin disiplinler arasındaki yerini açıklar
2Din eğitimi biliminin çalışma alanlarını ve özelliklerini bilir
3Din Eğitimi Biliminde bilgi kaynaklarını açıklar
4Din eğitimi biliminde teori tecrübe ilişkisini açıklar
5Din eğitiminde bilimsel bilgi üretme ilke ve sınırlıklarını bilir
6Din Eğitimi Biliminde bilgi üretme yöntem ve tekniklerini bilir
7Din eğitimi biliminde bilimsel ahlâk kurallarını tartışır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Temel Kavramlar: Din, Bilim, Dini Bilgi, Bilimsel Bilgi 2- Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi 3- Din Eğitimi Biliminin Çalışma Alanı 4- Din Eğitimi Biliminin Dini ve Dili 5- Din Eğitimi Biliminin İlâhiyat Bilimleri Arasındaki Yeri 6- Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri Arasındaki Yeri 7- Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Kullanılacak Metot ve Teknikler 8- Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler 9- Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu 10- Din Eğitiminde Teori –Tecrübe İlişkisi 11- Bilgi Üretiminde Dini Yönden Sınırlayıcı İlkeler 12- Bilgi Üretiminde Dini Yönden Yol Gösterici İlkeler 13- Din Eğitiminde Bilimsel Ahlâk Kuralları 14- Genel Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar: Din, Bilim, Dini Bilgi, Bilimsel Bilgi
2Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi
3Din Eğitimi Biliminin Çalışma Alanı
4Din Eğitimi Biliminin Dini ve Dili
5Din Eğitimi Biliminin İlâhiyat Bilimleri Arasındaki Yeri
6Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri Arasındaki Yeri
7Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Kullanılacak Metot ve Teknikler
8Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler
9Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu
10Din Eğitiminde Teori –Tecrübe İlişkisi
11Bilgi Üretiminde Dini Yönden Sınırlayıcı İlkeler
12Bilgi Üretiminde Dini Yönden Yol Gösterici İlkeler
13Din Eğitiminde Bilimsel Ahlâk Kuralları
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Emil DURKHEİM, “Sosyolojik Metodun Kuralları”,Orhan TÜRKDOĞAN, “Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, Suat CEBECİ “Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi Üzerine Düşünceler” ,Cemal TOSUN, “Din Eğitimi Bilimine Giriş”,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek