Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD120A | Teodise ve Kötülük Problemi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kötülüğün ne olduğunu ortaya koymak, evrendeki kötülüklerle Tanrının iyiliğinin nasıl bağdaşacağını açıklamak, felsefi düşüncedeki kötülük ve teodiseyle ilgili kuramları incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tuncay İMAMOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kötülük ve teodisenin ne olduğu öğrenir. | 2 | Tanrının iyiliğiyle evrendeki kötülüklerin bağdaşıp bağdaşmayacağı değerlendirilir. | 3 | Kötülüğün ateizme sağlam bir dayanak teşkil edip etmediğini öğrenir. | 4 | Genel olarak kötülük ve teodiseyi öğrenir. | 5 | Evrendeki kötülüğün varlığının insan iradesi için gerekli olup olmadığını değerlendirir. | 6 | Kötülük problemine ilişkin çözümleri öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Felsefi düşüncede kötülüğün anlamı
2- Filozofların kölükle ilgili düşünceleri
3- Teodisenin anlamı
4- Teodiseyle ilgili ortaya konulan kuramlar
5- Özgür irade savunması
6- Ruh yapma kuramı
7- Mantıksal ve delilci kötülük anlayışları
8- Ateizmin bir dayanağı olarak kötülük
9- İslam düşüncesinde kötülük
10- Gazalinin mümkün en iyi evren görüşü
11- Gazalinin evren görüşüyle Leibnizin evren görüşünün mukayesesi
12- İslam kelamcılarının kötülükle ilgili görüşleri
13- Kur’ani teodise
14- Kelami teodise |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefi düşüncede kötülüğün anlamı
| | | 2 | Filozofların kölükle ilgili düşünceleri | | | 3 | Teodisenin anlamı | | | 4 | Teodiseyle ilgili ortaya konulan kuramlar | | | 5 | Özgür irade savunması | | | 6 | Ruh yapma kuramı | | | 7 | Mantıksal ve delilci kötülük anlayışları | | | 8 | Ateizmin bir dayanağı olarak kötülük | | | 9 | İslam düşüncesinde kötülük | | | 10 | Gazalinin mümkün en iyi evren görüşü | | | 11 | Gazalinin evren görüşüyle Leibnizin evren görüşünün mukayesesi | | | 12 | İslam kelamcılarının kötülükle ilgili görüşleri
| | | 13 | Kur’ani teodise | | | 14 | Kelami teodise | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; C. Sadık Yaran, Kötülük ve Teodise, Metin Yasa, Tanrı ve Kötülük, Metin Özdemir, İslam Düşüncesinde Kötülük, Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk, Tuncay İmamoğlu, Bir Tanrı Kanıtlaması Olarak Berkeley İdealizmi,Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk Dinî Çoğulculuk Sorunu -John Hick Üzerine Bir Araştırma,Ruhattin Yazoğlu Ruh, ölüm ve ötesi, William T. Blacstone, Dinsel Bilgi Sorunu çev. Tuncay İMAMOĞLU, Tuncay İMAMOĞLU, Tanrının Doğası ve Mucizenin İmkanı, Tuncay İMAMOĞLU, Aydınlanma Filozofları Locke - Hume ve Berkeley, David Ray Griffin/ John B. Cobb,Süreç Teolojisi çev. Tuncay İMAMOĞLU/Ruhattin Yazoğlu.
Yardımcı Kaynaklar; Mehmet Aydın, Din Felsefesi Eric Lee Ormsby, İslam Düşüncesinde İlahi Adalet Sorunu, Caharles Werner, Kötülük Problemi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|