BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD120ATeodise ve Kötülük ProblemiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kötülüğün ne olduğunu ortaya koymak, evrendeki kötülüklerle Tanrının iyiliğinin nasıl bağdaşacağını açıklamak, felsefi düşüncedeki kötülük ve teodiseyle ilgili kuramları incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tuncay İMAMOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Kötülük ve teodisenin ne olduğu öğrenir.
2Tanrının iyiliğiyle evrendeki kötülüklerin bağdaşıp bağdaşmayacağı değerlendirilir.
3Kötülüğün ateizme sağlam bir dayanak teşkil edip etmediğini öğrenir.
4Genel olarak kötülük ve teodiseyi öğrenir.
5Evrendeki kötülüğün varlığının insan iradesi için gerekli olup olmadığını değerlendirir.
6Kötülük problemine ilişkin çözümleri öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Felsefi düşüncede kötülüğün anlamı 2- Filozofların kölükle ilgili düşünceleri 3- Teodisenin anlamı 4- Teodiseyle ilgili ortaya konulan kuramlar 5- Özgür irade savunması 6- Ruh yapma kuramı 7- Mantıksal ve delilci kötülük anlayışları 8- Ateizmin bir dayanağı olarak kötülük 9- İslam düşüncesinde kötülük 10- Gazalinin mümkün en iyi evren görüşü 11- Gazalinin evren görüşüyle Leibnizin evren görüşünün mukayesesi 12- İslam kelamcılarının kötülükle ilgili görüşleri 13- Kur’ani teodise 14- Kelami teodise
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefi düşüncede kötülüğün anlamı
2Filozofların kölükle ilgili düşünceleri
3Teodisenin anlamı
4Teodiseyle ilgili ortaya konulan kuramlar
5Özgür irade savunması
6Ruh yapma kuramı
7Mantıksal ve delilci kötülük anlayışları
8Ateizmin bir dayanağı olarak kötülük
9İslam düşüncesinde kötülük
10Gazalinin mümkün en iyi evren görüşü
11Gazalinin evren görüşüyle Leibnizin evren görüşünün mukayesesi
12İslam kelamcılarının kötülükle ilgili görüşleri
13Kur’ani teodise
14Kelami teodise
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; C. Sadık Yaran, Kötülük ve Teodise, Metin Yasa, Tanrı ve Kötülük, Metin Özdemir, İslam Düşüncesinde Kötülük, Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk, Tuncay İmamoğlu, Bir Tanrı Kanıtlaması Olarak Berkeley İdealizmi,Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk Dinî Çoğulculuk Sorunu -John Hick Üzerine Bir Araştırma,Ruhattin Yazoğlu Ruh, ölüm ve ötesi, William T. Blacstone, Dinsel Bilgi Sorunu çev. Tuncay İMAMOĞLU, Tuncay İMAMOĞLU, Tanrının Doğası ve Mucizenin İmkanı, Tuncay İMAMOĞLU, Aydınlanma Filozofları Locke - Hume ve Berkeley, David Ray Griffin/ John B. Cobb,Süreç Teolojisi çev. Tuncay İMAMOĞLU/Ruhattin Yazoğlu. Yardımcı Kaynaklar; Mehmet Aydın, Din Felsefesi Eric Lee Ormsby, İslam Düşüncesinde İlahi Adalet Sorunu, Caharles Werner, Kötülük Problemi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek