Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD118A | Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı; Din öğretimi Programlarının yapısı, arka planı ve işleyişi hakkında bilgi vermek ve Din öğretiminde kullanılması gereken özel öğretim yöntem ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abbas ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir. | 2 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programını tanır. | 3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını tanır. | 4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini tanır ve uygular. | 5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim tekniklerini tanır ve uygular. | 6 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. | 7 | Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. | 8 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan ders kitaplarını tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı
2- DKAB. Öğretim Programı Öğretim Yöntemleri
3- DKAB. Öğretim Programı Öğrenme-Öğretme Süreçleri-I
4- DKAB. Öğretim Programı Öğrenme-Öğretme Süreçleri-II
5- Genel Öğretim Yöntemlerinin Konu Alanı Öğretimine Uygulanması-I
6- Genel Öğretim Yöntemlerinin Konu Alanı Öğretimine Uygulanması-II
7- Konu Alanındaki Ders Kitaplarının Eleştirel Bir Bakışla İncelenmesi -I
8- Konu Alanındaki Ders Kitaplarının Eleştirel Bir Bakışla İncelenmesi -II
9- DKAB. Öğretim Programı Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi-I
10- DKAB. Öğretim Programı Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi-II
11- Mikro Öğretim Uygulamaları-I
12- Mikro Öğretim Uygulamaları-II
13- DKAB. Öğretimin Değerlendirilmesi
14- Genel Değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı
| | | 2 | DKAB. Öğretim Programı Öğretim Yöntemleri | | | 3 | DKAB. Öğretim Programı Öğrenme-Öğretme Süreçleri-I
| | | 4 | DKAB. Öğretim Programı Öğrenme-Öğretme Süreçleri-II | | | 5 | Genel Öğretim Yöntemlerinin Konu Alanı Öğretimine Uygulanması-I | | | 6 | Genel Öğretim Yöntemlerinin Konu Alanı Öğretimine Uygulanması-II | | | 7 | Konu Alanındaki Ders Kitaplarının Eleştirel Bir Bakışla İncelenmesi -I | | | 8 | Konu Alanındaki Ders Kitaplarının Eleştirel Bir Bakışla İncelenmesi -II | | | 9 | DKAB. Öğretim Programı Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi-I
| | | 10 | DKAB. Öğretim Programı Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi-II | | | 11 | Mikro Öğretim Uygulamaları-I | | | 12 | Mikro Öğretim Uygulamaları-II | | | 13 | DKAB. Öğretimin Değerlendirilmesi | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; Mehmet Zeki AYDIN, "Din Öğretiminde Yöntemler", Beyza BİLGİN-Mualla SELÇUK, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Recai DOĞAN-Cemal TOSUN, "Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretimi-Özel Öğretim Yöntemler", Nurullah ALTAŞ,"İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretimi"
Yardımcı Kaynaklar; Mustafa ÖCAL, "Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar", Kudret Eren Yavuz, "Eğitim Öğretimde Çoklu Zeka Teorisi Ve Uygulamaları", Pelin Pektaş, "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları" |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 6 | 5 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|