Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD112 | Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste insan ve din gerçeğinden hareketle gelişim basamaklarına göre din eğitiminin nasıl yapılacağı araştırılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ömer Demir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsanın gelişim basamakları hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Din eğitimi ile gelişim arasındaki ilişki kurabilir | 3 | Her gelişim basamağının farklı ihtiyaçları olduğunu fark eder | 4 | Dini bilgiyi gelişim basamaklarına göre düzenler | 5 | Din eğitiminde gelişim basamaklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel Kavramlar ve giriş
Gelişim nedir?
Gelişim ve eğitim ilişkisi
Din eğitiminde gelişim basamakları
Doğum öncesi ve din eğitimi
Bebeklik çağı ve din eğitimi
Okul öncesi ve din eğitimi
İlkokul çağı ve din eğitimi
Ergenlik çağı ve din eğitimi
Yetişkinlikte din eğitimi
Yaşlılıkta din eğitimi
Ölüm-sonrası ve din eğitimi
Genel değerlendirme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar ve giriş
| | | 2 | Gelişim nedir? | | | 3 | Gelişim ve eğitim ilişkisi | | | 4 | Din eğitiminde gelişim basamakları | | | 5 | Doğum öncesi ve din eğitimi | | | 6 | Bebeklik çağı ve din eğitimi | | | 7 | Okul öncesi ve din eğitimi | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | İlkokul çağı ve din eğitimi | | | 10 | Ergenlik çağı ve din eğitimi | | | 11 | Yetişkinlikte din eğitimi | | | 12 | Yaşlılıkta din eğitimi | | | 13 | Ölüm-sonrası ve din eğitimi | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi-Mustafa Köylü
Gelişim Psikolojisi- Banu Yazgan İnanç, Mehmet Bilgin, Meral Kılıç Atıcı
Gelişim Psikolojisi- Çocuk ve Ergen Gelişimi- Mehmet Bilgin , Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç , Yrd. Doç. Dr. Meral Kılıç Atıcı
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|