Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD108 | Sünnette Eğitimin Temelleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, her biri psiko-pedagojik açıdan önemli metotlar ihtiva eden hadislerin taşıdığı anlamların öğrencilere aktarılmasını amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadis, Eğitim ve Metot kavramlarının analizlerini yapabilir | 2 | Hadisleri, Eğitim Metotları açısından değerlendirebilir | 3 | İnsan eğitiminde hadislerin metodik değerini yorumlayabilir | 4 | Muhatabı tanıma, Kolaylaştırma ve Güzel Muamele gibi metotlarının analizini yapabilir | 5 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir | 6 | Çocukların eğitiminde ve gençlerle diyalogda göz önünde tutulması gereken noktaların mukayesesini yapabilir | 7 | Aile içi iletişim hususunda hadislerde sunulan metotların günümüzdeki yansımalarının analizini yapabilir | 8 | Ticari ahlak konusunda Hz. Peygamberin tavsiyelerinin günümüzdeki değerini açıklayabilir | 9 | Toplum içinde mevcut farklı kesimlerin birbirleriyle ilişkilerini belirleyen tavsiyelerin günümüz açısından değerini yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslam Dininin ve İslam Din Eğitimi Sisteminin iki ana kaynağından birini Hz. Muhammed’in sözleri ve davranışları oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadis, Eğitim ve Metot kavramlarının tanımı | | | 2 | Hadislerin, Eğitim Metotları açısından değerlendirilmesi | | | 3 | İnsan eğitiminde hadislerin metodik değeri | | | 4 | Muhatabı tanıma, Kolaylaştırma ve Güzel Muamele metotlarının analizi | | | 5 | Konuşurken söyleneni tekrar etmek ve hediyeler vermek metotlarının analizi | | | 6 | Herkese derecesine ve anlayışına göre davranmak metodunun değerlendirilmesi
| | | 7 | Eğitimin “beşikten mezara kadar” sürdürülebilir olmasının anlamı | | | 8 | Çocukların eğitiminde göz önünde tutulması gereken noktalar | | | 9 | Gençlerle diyalogda hadislerin sunduğu metotlar | | | 10 | Eşler arası iletişim, karı-kocanın görev ve sorumlulukları hususunda hadislerde sunulan metotlar | | | 11 | İnsanlar arası ilişkilerde dikkat edilmesi gereken kurallar | | | 12 | Engelliler, Yaşlılar, Hizmetçiler ve Yetimler gibi farklı kesimlere davranışta metotlar | | | 13 | Ticarî ahlak konusunda hadislerin telkin ettiği hususlar | | | 14 | Yönetim ahlakı hususunda idarecilere ve devlet adamlarına telkin edilen hususlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim CANAN, Hz. Peygamber’in Sünnetinde Terbiye Ahmet ÖNKAL, Rasulullah’ın İslam’a Davet Metodu M. Yaşar KANDEMİR, İslam Ahlakı Mehmet Emin AY, Ticaret Erbabı ve Devlet Adamı Olarak Peygamberimiz |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|