BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD108Sünnette Eğitimin TemelleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, her biri psiko-pedagojik açıdan önemli metotlar ihtiva eden hadislerin taşıdığı anlamların öğrencilere aktarılmasını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Hadis, Eğitim ve Metot kavramlarının analizlerini yapabilir
2Hadisleri, Eğitim Metotları açısından değerlendirebilir
3İnsan eğitiminde hadislerin metodik değerini yorumlayabilir
4Muhatabı tanıma, Kolaylaştırma ve Güzel Muamele gibi metotlarının analizini yapabilir
5İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir
6Çocukların eğitiminde ve gençlerle diyalogda göz önünde tutulması gereken noktaların mukayesesini yapabilir
7Aile içi iletişim hususunda hadislerde sunulan metotların günümüzdeki yansımalarının analizini yapabilir
8Ticari ahlak konusunda Hz. Peygamberin tavsiyelerinin günümüzdeki değerini açıklayabilir
9Toplum içinde mevcut farklı kesimlerin birbirleriyle ilişkilerini belirleyen tavsiyelerin günümüz açısından değerini yorumlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam Dininin ve İslam Din Eğitimi Sisteminin iki ana kaynağından birini Hz. Muhammed’in sözleri ve davranışları oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis, Eğitim ve Metot kavramlarının tanımı
2Hadislerin, Eğitim Metotları açısından değerlendirilmesi
3İnsan eğitiminde hadislerin metodik değeri
4Muhatabı tanıma, Kolaylaştırma ve Güzel Muamele metotlarının analizi
5Konuşurken söyleneni tekrar etmek ve hediyeler vermek metotlarının analizi
6Herkese derecesine ve anlayışına göre davranmak metodunun değerlendirilmesi
7Eğitimin “beşikten mezara kadar” sürdürülebilir olmasının anlamı
8Çocukların eğitiminde göz önünde tutulması gereken noktalar
9Gençlerle diyalogda hadislerin sunduğu metotlar
10Eşler arası iletişim, karı-kocanın görev ve sorumlulukları hususunda hadislerde sunulan metotlar
11İnsanlar arası ilişkilerde dikkat edilmesi gereken kurallar
12Engelliler, Yaşlılar, Hizmetçiler ve Yetimler gibi farklı kesimlere davranışta metotlar
13Ticarî ahlak konusunda hadislerin telkin ettiği hususlar
14Yönetim ahlakı hususunda idarecilere ve devlet adamlarına telkin edilen hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İbrahim CANAN, Hz. Peygamber’in Sünnetinde Terbiye Ahmet ÖNKAL, Rasulullah’ın İslam’a Davet Metodu M. Yaşar KANDEMİR, İslam Ahlakı Mehmet Emin AY, Ticaret Erbabı ve Devlet Adamı Olarak Peygamberimiz
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek