BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD106İletişim ve Din EğitimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar
2İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir
3Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar
4İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder
5İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim sürecinin temel öğeleri
2Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi
3İletişimde duygusal ilişkilerin rolü
4İletişimi engelleyen başlıca hususlar
5Din- iletişim ilişkisi
6Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği
7Dinî iletişimde araçlar
8Etkili dinî iletişimin önündeki engeller
9Etkili dinî iletişimin önündeki engeller
10Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber
11Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi
12Batıda dinî danışmanlık hizmetleri
13Hz. Peygamber’in hayatından dinî danışmanlık örnekleri
14Dinî rehberlik ve danışmanlık hizmetine ihtiyaç duyulan alanlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet Koç, Din Eğitiminde Etkili İletişim, Rağbet yayınları, İstanbul, 2011. Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003 Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek