Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD106 | İletişim ve Din Eğitimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | İletişimle ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir | 3 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | 4 | İletişimin din olgusu ile ilişkisini tahlil eder | 5 | İletişim ilkelerini din açıdan değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim sürecinin temel öğeleri
| | | 2 | Bireyler arası iletişimde kişisel sınırların önemi, iletişimde kişiliğin önemi | | | 3 | İletişimde duygusal ilişkilerin rolü | | | 4 | İletişimi engelleyen başlıca hususlar | | | 5 | Din- iletişim ilişkisi | | | 6 | Dinî iletişimin tanımı, önemi, gereği
| | | 7 | Dinî iletişimde araçlar | | | 8 | Etkili dinî iletişimin önündeki engeller | | | 9 | Etkili dinî iletişimin önündeki engeller | | | 10 | Bir dinî iletişim modeli olarak Hz. Peygamber | | | 11 | Dinî rehberliğin tanımı, gereği ve önemi | | | 12 | Batıda dinî danışmanlık hizmetleri | | | 13 | Hz. Peygamber’in hayatından dinî danışmanlık örnekleri | | | 14 | Dinî rehberlik ve danışmanlık hizmetine ihtiyaç duyulan alanlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Koç, Din Eğitiminde Etkili İletişim, Rağbet yayınları, İstanbul, 2011.
Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003
Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 2004.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|