Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD104 | Din Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Din öğretim araç-gereçlerinin kullanılması ve din öğretimi materyallerinin geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve beceriler kazanabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din öğretiminde iletişim sürecini etkili olarak uygulayabilecektir. | 2 | Din öğretimi teknolojilerinin din öğretimindeki yerini ve önemini kavrayabilecektir. | 3 | Din öğretiminde kullanabilecek öğretim materyallerini seçip tasarlayarak hazırlayabilecektir | 4 | Din öğretiminde sunumlar hazırlayıp etkili olarak sunumlar yapabilecektir. | 5 | Din Öğretiminde görsel-işitsel öğretim araçlarını etkili olarak kullanabilecektir. | 6 | Din öğretiminde bilgisayardan yararlanarak değişik öğretim etkinlikleri düzenleyebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din öğretimi teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri ile ilgili din öğretimi materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar: Din Öğretimi ve Teknolojisi | | | 2 | Din Öğretiminde İletişim Süreci ve Öğeleri | | | 3 | Din Öğretimi Teknolojilerinin Özellikleri | | | 4 | Din Öğretimi Teknolojilerinin Din Öğretimindeki Yeri ve Önemi | | | 5 | Din Öğretimi Materyallerinin Seçimi | | | 6 | Din Öğretimi Materyallerinin Tasarımı ve Hazırlanması | | | 7 | Din Öğretimi Sunu Materyallerinin Hazırlanması | | | 8 | Din Öğretiminde Öğretim Araçlarının Etkili Kullanımı | | | 9 | Din Öğretiminde Görsel Öğretim Araçlarının Kullanımı | | | 10 | Din Öğretiminde İşitsel Öğretim Araçlarının Kullanımı | | | 11 | Din Öğretiminde Görsel-İşitsel Öğretim Araçlarının Kullanımı | | | 12 | İletişim Teknolojilerinin Din Öğretiminde Kullanımı | | | 13 | Bilgisayar Destekli Din Öğretimi | | | 14 | İnternet ve Uzaktan Eğitim Yoluyla Din Öğretimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Seferoğlu, S.S., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme , Pegama Yayını, Ankara, 2006.
Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayını, Ankara, 2009.
Halis, İ. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayını, Ankara, 2002.
Demirel Ö. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegema Yayını, Ankara, 2009.
Kaya M. Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay. Samsun, 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje Sunma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|