BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD115Aİbadet PsikolojisiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İbadetleri psikolojik perspektiften anlamak ve açıklamak. İbadetlerin psiko-sosyal etkilerini değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Faruk KARACA
Öğrenme Çıktıları
1İbadet ve kişilik arasındaki ilişkiyi öğrenmeye katkı sağlar.
2İbadette şekil ve mâna konusunu kavramaya katkı sağlar.
3İbadetlerin psiko-sosyal etkilerini öğrenmeye katkı sağlar.
4İbadetler ile ruh ve beden sağlığını arasındaki ilişkiyi kavramaya katkı sağlar.
5Dua ve duanın psikolojik etkilerini öğrenmeye katkı sağlar.
6Tevbe ve tevbenin psikolojik yorumunu kavramaya katkı sağlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- İbadetin tanımı 2- İbadet ve psikoloji kavramları arasındaki ilişki 3- İbadete duyulan ihtiyaç 4- İbadette şekil ve mâna 5- İbadetlerde sembolik anlatım 6- İbadet ve kişilik 7- İbadetin psikososyal etkileri 8- İbadetle ilahi şuurda yaşamak 9- İbadetle gerçek hürriyeti yaşamak 10- İbadetle güzel ahlaklılık 11- İbadetle ruh ve beden sağlığını korumak 12- İbadetle zaman ve mekan şuuru 13- Dua; dua esnasında yaşanan psikolojik süreçler, dua güdüleri, duanın psikolojik etkileri 14- Tevbe, tevbenin psikolojik yorumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İbadet ve kişilik
2İbadet ve psikoloji kavramları arasındaki ilişki
3İbadete duyulan ihtiyaç
4İbadette şekil ve mâna
5İbadetlerde sembolik anlatım
6İbadet ve kişilik
7İbadetin psikososyal etkileri
8İbadetle ilahi şuurda yaşamak
9İbadetle gerçek hürriyeti yaşamak
10İbadetle güzel ahlaklılık
11İbadetle ruh ve beden sağlığını korumak
12İbadetle zaman ve mekan şuuru
13Dua; dua esnasında yaşanan psikolojik süreçler, dua güdüleri, duanın psikolojik etkileri
14Tevbe, tevbenin psikolojik yorumu.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; Hökelekli, Hayati, Din Psikolojisi; Peker, Hüseyin, Din Psikolojisi. Yardımcı Kaynaklar; Yaparel, Recep, “Dua: Psikolojik Bir Yaklaşım”; Yirmi-Kırk Yaşlar Arası Kişilerde Dinî Hayat İle Psiko-Sosyal Uyum Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma; İmamoğlu, A. Vahit, “İnsan ve İbadet”; Karaca, Faruk, “Dinî Pratikler, Nefs Muhasebesi ve Allah Şuuru”; Habil Şentürk, İbadet Psikolojisi Hz. Peygamber Örneği.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek