|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD113A | Dini Gelişim Psikolojisi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Çocukluktan yaşlılığa kadar devam eden dini gelişim sürecinde ne tür değişiklikler meydana gelmektedir. Dini gelişim, farklı din ve kültürlere göre ne tür farklılıklar arz etmektedir. Dini gelişim olgusunu açıklamaya yönelik bazı teorik yaklaşımların beraberinde getirdiği çeşitli dini gelişim teorilerinin neler olduğunun ortaya konulması dersin amaçları içerisinde yer almaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Faruk KARACA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Genetik teoriler hakkında bilgi sahibi olmak. | 2 | Evre teorilerini kavramak. | 3 | Ahlâk gelişimi teorilerini öğrenmek. | 4 | Psikanalitik teorileriler konusunda bilgi sahibi olmak. | 5 | Jung ve bireyleşme Teorisini kavramak. | 6 | Tasavvufî yaklaşım konusunda bilgi sahibi olmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1- Dini Gelişim Teorilerine Giriş
2- Genetik Teori
3- Piaget ve Bilişsel Gelişin Teorisi
4- Baldwin ve Harms Teorisi
5- Elkind Teorisi
6- Goldman ve Dini Düşünce Gelişimi Teorisi
7- Ahlak Gelişimi Teorileri
8- Freud ve Psikanaliz Teorisi
9- Erikson ve Psikososyal-Dinî Gelişim Teorisi
10- Jung ve Bireyleşme Teorisi
11- Kirkpatrick ve Duygusal İlişki Bağlanma Teorisi
12- Ömür Boyu Dini Gelişim Teorileri
13- Bütünsel Yaklaşımlar
14- İslami Perspektif Tasavvufi yaklaşım | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dini Gelişim Teorilerine Giriş
| | | 2 | Genetik Teori | | | 3 | Piaget ve Bilişsel Gelişin Teorisi | | | 4 | Baldwin ve Harms Teorisi | | | 5 | Elkind Teorisi | | | 6 | Goldman ve Dini Düşünce Gelişimi Teorisi | | | 7 | Ahlak Gelişimi Teorileri | | | 8 | Freud ve Psikanaliz Teorisi | | | 9 | Erikson ve Psikososyal-Dinî Gelişim Teorisi | | | 10 | Jung ve Bireyleşme Teorisi | | | 11 | Kirkpatrick ve Duygusal İlişki Bağlanma Teorisi | | | 12 | Ömür Boyu Dini Gelişim Teorileri | | | 13 | Bütünsel Yaklaşımlar | | | 14 | İslami Perspektif Tasavvufi yaklaşım | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders kitabı; Faruk Karaca, Dinî Gelişim Teorileri; Hökelekli, Hayati, Din Psikolojisi; Peker, Hüseyin, Din Psikolojisi; Köse, Ali, Fureud ve Din.
Yardımcı Kaynaklar; Allport, G. W., The Individual and His Religion; Argyle, M., & Beit-Hallahmi, B. The Social Psychology of Religion; Bahadır, Abdülkerim, Jung ve Din; Bovet, Pierre, Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi; Elkind, D., The Origins of Religion in Child, Reviw of Religious Research; Freud, S. Totem and Tabuoo; Freud, Moses and Monotheism; Fromm, Erich, Psikanaliz ve Din; Goldman, Ronald, Religious Thinking from Childhood to Adolescence; Harms, E., “The Development of Religious Experience in Children”; Jung, C.G., Psychology and Religion; Kohlberg, L., Development of Moral Character and Moral Ideology, in Review of The Child Development Research; Paloutzian, R. F., Invitation to the Psychology of Religion; Piaget, J., Çocukta Zihinsel Gelişim; Tamminen, K., Religious Development in Childhood and Youth: An Empirical Study. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Seminer | 5 | 5 | 25 | Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|