BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD111ATanrı TasavvurlarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Felsefi düşüncedeki Tanrı tasavvurlarını ortaya koymak. Tanrı evren ilişkisini ele almak. Tanrı tasavvurlarını teizm açısından değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tuncay İMAMOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Tanrı tasavvurlarını inceler.
2Tanrı’nın rasyonel olarak nasıl değerlendirildiğini öğrenir.
3Teizmin dışında kalan tanrı tasavvurlarını teizm ile karşılaştırır.
4Tanrı evren ilişkisini daha kapsamlı değerlendirmeyi öğrenir.
5Deizm, Panteizm, Pan-Enteizm gibi tanrı anlayışlarını öğrenir.
6Düşünce tarihindeki Tanrı algılarını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Genel olarak Tanrı tasavvurları 2- Monoteizm 3- Deizm 4- Panteizm 5- Panenteizm 6- Ateizm 7- Tanrı’nın varlığının delilleri 8- Tanrının sıfatları 9- Tanrı hakkında konuşmak 10- Teşbihi dil 11- Tenzihi dil 12- Temsili dil 13- Eskatolojik doğrulama 14- Tanrı ahlak ilişkisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel olarak Tanrı tasavvurları
2Monoteizm
3Deizm
4Panteizm
5Panenteizm
6Ateizm
7Tanrı’nın varlığının delilleri
8Tanrının sıfatları
9Tanrı hakkında konuşmak
10Teşbihi dil
11Tenzihi dil
12Temsili dil
13Eskatolojik doğrulama
14Tanrı ahlak ilişkisi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; Mehmet Aydın,Tanrı Ahlak İlişkisi; Necip Taylan, Düşünce Tarihinde Tanrı Sorunu, Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk, Tuncay İmamoğlu, Bir Tanrı Kanıtlaması Olarak Berkeley İdealizmi,Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlâk Dinî Çoğulculuk Sorunu -John Hick Üzerine Bir Araştırma,Ruhattin Yazoğlu Ruh, ölüm ve ötesi, William T. Blacstone, Dinsel Bilgi Sorunu çev. Tuncay İMAMOĞLU, Tuncay İMAMOĞLU, Tanrının Doğası ve Mucizenin İmkanı, Tuncay İMAMOĞLU, Aydınlanma Filozofları Locke - Hume ve Berkeley, David Ray Griffin/ John B. Cobb,Süreç Teolojisi çev. Tuncay İMAMOĞLU/Ruhattin Yazoğlu. Yardımcı Kaynaklar; Sait Reçber, Tanrıyı Bilmenin İmkânı ve Mahiyeti, C. Sadık Yaran, Tanrıya İnanmanın Akliliği, Karen Armstrong, Tanrının Tarihi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek