BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD109AMedrese Öncesi İslam Eğitim TarihiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders İslamiyet öncesi eğitim ortamlarını, İslam dinin eğitime bakışını, ilk dönem eğitim hareketlerini, Hz. Muhammed’in eğitim uygulamalarını ve klasik eğitim yer ve kurumları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih Kaya
Öğrenme Çıktıları
1İslam'dan önceki eğitim ve öğretim hakkında kazanım elde eder.
2İslamiyet'teki bilgi ve eğitimin önemi öğrenir
3Hz. Muhammet dönemindeki eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında kazanım elde eder.
4Hz. Muhammed'in uyguladığı öğretim ilke ve öğretim yöntemlerini öğrenir.
5Klasik eğitim kurumları: Ev, Mescit, Küttab hakkında bilgi sahibi olur.
6Emevi ve Abbasîler dönemindeki eğitim uygulamaları hakkında kazanım elde eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim ve Öğretim 2- İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim Kurumları 3- İslamiyet’te Bilgi ve Eğitimin Önemi 4- Hz. Muhammed ve Eğitim 5- Hz. Muhammed’in Eğitimci Yönü 6- Hz. Muhammed’in Uyguladığı Başlıca Öğretim İlke ve Yöntemleri 7- Hz. Muhammed’in Mekke Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-I 8- Hz. Muhammed’in Medine Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-II 9- Mescid-i Nebevi 10- Klasik Eğitim Yer ve Kurumları: Ev, Mescit, Küttab. 11- Edebiyat Salonları, Çöl, Kitapçı Dükkânları, Kütüphaneler 12- Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları 13- Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri 14- Genel Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim ve ÖğretimYokYok
2İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim KurumlarıYokYok
3İslamiyet’te Bilgi ve Eğitimin ÖnemiYokYok
4Hz. Muhammed ve EğitimYokYok
5Hz. Muhammed’in Eğitimci YönüYokYok
6Hz. Muhammed’in Uyguladığı Başlıca Öğretim İlke ve YöntemleriYokYok
7Hz. Muhammed’in Mekke Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-I
8SınavYokYok
9Hz. Muhammed’in Medine Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-IIYokYok
10Mescid-i NebeviYokYok
11Klasik Eğitim Yer ve Kurumları: Ev, Mescit, Küttab
12Edebiyat Salonları, Çöl, Kitapçı Dükkânları, KütüphanelerYokYok
13Emeviler Dönemi Eğitim UygulamalarıYokYok
14Abbasiler Dönemi Eğitim HareketleriYokYok
15Genel DeğerlendirmeYokYok
16SınavYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; Ahmet ÇELEBİ, “İslam’da Eğitim ve Öğretim Tarihi” Yardımcı Kaynaklar; Ziya KAZICI, “Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav30130
Final Sınavı702140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek