Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD109A | Medrese Öncesi İslam Eğitim Tarihi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders İslamiyet öncesi eğitim ortamlarını, İslam dinin eğitime bakışını, ilk dönem eğitim hareketlerini, Hz. Muhammed’in eğitim uygulamalarını ve klasik eğitim yer ve kurumları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih Kaya |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam'dan önceki eğitim ve öğretim hakkında kazanım elde eder. | 2 | İslamiyet'teki bilgi ve eğitimin önemi öğrenir | 3 | Hz. Muhammet dönemindeki eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında kazanım elde eder. | 4 | Hz. Muhammed'in uyguladığı öğretim ilke ve öğretim yöntemlerini öğrenir. | 5 | Klasik eğitim kurumları: Ev, Mescit, Küttab hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | Emevi ve Abbasîler dönemindeki eğitim uygulamaları hakkında kazanım elde eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim ve Öğretim
2- İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim Kurumları
3- İslamiyet’te Bilgi ve Eğitimin Önemi
4- Hz. Muhammed ve Eğitim
5- Hz. Muhammed’in Eğitimci Yönü
6- Hz. Muhammed’in Uyguladığı Başlıca Öğretim İlke ve Yöntemleri
7- Hz. Muhammed’in Mekke Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-I
8- Hz. Muhammed’in Medine Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-II
9- Mescid-i Nebevi
10- Klasik Eğitim Yer ve Kurumları: Ev, Mescit, Küttab.
11- Edebiyat Salonları, Çöl, Kitapçı Dükkânları, Kütüphaneler
12- Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları
13- Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri
14- Genel Değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim ve Öğretim | Yok | Yok | 2 | İslam’dan Önceki Dönemde Eğitim Kurumları | Yok | Yok | 3 | İslamiyet’te Bilgi ve Eğitimin Önemi | Yok | Yok | 4 | Hz. Muhammed ve Eğitim | Yok | Yok | 5 | Hz. Muhammed’in Eğitimci Yönü | Yok | Yok | 6 | Hz. Muhammed’in Uyguladığı Başlıca Öğretim İlke ve Yöntemleri | Yok | Yok | 7 | Hz. Muhammed’in Mekke Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-I | | | 8 | Sınav | Yok | Yok | 9 | Hz. Muhammed’in Medine Dönemindeki Eğitim Uygulamaları-II | Yok | Yok | 10 | Mescid-i Nebevi | Yok | Yok | 11 | Klasik Eğitim Yer ve Kurumları: Ev, Mescit, Küttab | | | 12 | Edebiyat Salonları, Çöl, Kitapçı Dükkânları, Kütüphaneler | Yok | Yok | 13 | Emeviler Dönemi Eğitim Uygulamaları | Yok | Yok | 14 | Abbasiler Dönemi Eğitim Hareketleri | Yok | Yok | 15 | Genel Değerlendirme | Yok | Yok | 16 | Sınav | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; Ahmet ÇELEBİ, “İslam’da Eğitim ve Öğretim Tarihi”
Yardımcı Kaynaklar; Ziya KAZICI, “Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı | 70 | 2 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|