Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD107 | Kültürlerarası Din ve Ahlak Öğretimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik eğitimsel süreçleri bilimsel metotlarla incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder | 2 | Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir | 3 | Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar | 4 | Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar | 5 | Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir | 6 | Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder | 7 | Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır | 8 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamalarını karşılaştırır | 9 | Türkiye’de çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, kültürler arası eğitim ve din öğretimi ile ilgili temel kavramları, küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini, kültürlerarası eğitimin tarihsel gelişimini, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerini, kültürlerarası eğitimde okul politikaları ve programlara yansıyan boyutları, farklı ülkelerin kültürlerarası din öğretimi uygulamaları ile Türkiye’de çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb. | | | 2 | Küreselleşme, din ve eğitim | | | 3 | Kültürler arası eğitime tarihsel bakış | | | 4 | Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı | | | 5 | Kültürlerarası din eğitiminin amaçları | | | 6 | Çok kültürlü din eğitimi modelleri
| | | 7 | Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri | | | 8 | Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları | | | 9 | Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme | | | 10 | Dini çoğulculuk ve boyutları | | | 11 | Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk
| | | 12 | Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları | | | 13 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları | | | 14 | Türkiye’de çoğulcu din öğretiminin imkanı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Y Jackson, R. (2005). Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Köylü, M. (2006). Küresel Ahlak Eğitimi, İstanbul. Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara. Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Aydın, M. (2005). Dinsel Çoğulculuk ve Mutlaklık İddiaları. Ankara: Ankara Okulu Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|