BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD107Kültürlerarası Din ve Ahlak ÖğretimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik eğitimsel süreçleri bilimsel metotlarla incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder
2Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir
3Kişiler arası iletişimin unsurlarını ve sürecini açıklar
4Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar
5Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir
6Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder
7Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır
8Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamalarını karşılaştırır
9Türkiye’de çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, kültürler arası eğitim ve din öğretimi ile ilgili temel kavramları, küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini, kültürlerarası eğitimin tarihsel gelişimini, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerini, kültürlerarası eğitimde okul politikaları ve programlara yansıyan boyutları, farklı ülkelerin kültürlerarası din öğretimi uygulamaları ile Türkiye’de çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb.
2Küreselleşme, din ve eğitim
3Kültürler arası eğitime tarihsel bakış
4Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı
5Kültürlerarası din eğitiminin amaçları
6Çok kültürlü din eğitimi modelleri
7Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri
8Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları
9Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme
10Dini çoğulculuk ve boyutları
11Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk
12Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları
13Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları
14Türkiye’de çoğulcu din öğretiminin imkanı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Y Jackson, R. (2005). Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Köylü, M. (2006). Küresel Ahlak Eğitimi, İstanbul. Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara. Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Aydın, M. (2005). Dinsel Çoğulculuk ve Mutlaklık İddiaları. Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek