BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD105Çocukluk Dönemi Din EğitimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin dini ve ahlaki düşüncenin gelişim aşamaları ve özellikleri konusunda verilere dayalı bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder
2Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar
3Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir
4Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendirir
5Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişsel gelişim teorileri, Kohlberg ahlaki gelişim teorisi, çocukta dini düşüncenin gelişimi, gelişim aşamalarına göre bazı dini ve ahlaki kavramlarının öğretimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dini düşünce gelişimine giriş
2Çocuklukta dini düşünce gelişimi
3Çocuklukta ahlaki gelişim
4Piagetee gore bilişsel gelişim aşamaları
5Çocuklukta Tanrı kavramı
6Çocuklukta ölüm kavramı
7Dini ve seküler ahlaki gelişim teorilerine genel bakış
8Çocukların eğitiminde göz önünde tutulması gereken noktalar
9Kohlberge gore ahlaki gelişimin evreleri
10Goldman’a göre çocukta dini düşüncenin gelişimi
11İslam’da bazı ahlaki kavramların çocuğa öğretimi
12İslam’da bazı ahlaki kavramların öğretimi
13Hristiyanlıkta bazı ahlaki kavramların öğretimi
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
R. Kaymakcan, & M. Uyanık,(eds) Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, İstanbul: DEM Yayınları, 2007 K. E. Hyde, Religion in Childhood and Adolescence, Birmingham: Religious Education Press, 1990. K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983. M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav425100
Final Sınavı42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek