Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD105 | Çocukluk Dönemi Din Eğitimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin dini ve ahlaki düşüncenin gelişim aşamaları ve özellikleri konusunda verilere dayalı bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder | 2 | Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar | 3 | Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir | 4 | Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendirir | 5 | Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilişsel gelişim teorileri, Kohlberg ahlaki gelişim teorisi, çocukta dini düşüncenin gelişimi, gelişim aşamalarına göre bazı dini ve ahlaki kavramlarının öğretimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dini düşünce gelişimine giriş | | | 2 | Çocuklukta dini düşünce gelişimi | | | 3 | Çocuklukta ahlaki gelişim | | | 4 | Piagetee gore bilişsel gelişim aşamaları | | | 5 | Çocuklukta Tanrı kavramı | | | 6 | Çocuklukta ölüm kavramı | | | 7 | Dini ve seküler ahlaki gelişim teorilerine genel bakış | | | 8 | Çocukların eğitiminde göz önünde tutulması gereken noktalar | | | 9 | Kohlberge gore ahlaki gelişimin evreleri | | | 10 | Goldman’a göre çocukta dini düşüncenin gelişimi | | | 11 | İslam’da bazı ahlaki kavramların çocuğa öğretimi | | | 12 | İslam’da bazı ahlaki kavramların öğretimi | | | 13 | Hristiyanlıkta bazı ahlaki kavramların öğretimi | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
R. Kaymakcan, & M. Uyanık,(eds) Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, İstanbul: DEM Yayınları, 2007
K. E. Hyde, Religion in Childhood and Adolescence, Birmingham: Religious Education Press, 1990. K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983. M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 25 | 100 |
Final Sınavı | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|