BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD142ADini Gelişim PskolojisiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çocukluktan yaşlılığa kadar devam eden dini gelişim sürecinde ne tür değişiklikler meydana gelmektedir. Dini gelişim, farklı din ve kültürlere göre ne tür farklılıklar arz etmektedir. Dini gelişim olgusunu açıklamaya yönelik bazı teorik yaklaşımların beraberinde getirdiği çeşitli dini gelişim teorilerinin neler olduğunun ortaya konulması dersin amaçları içerisinde yer almaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Faruk KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Genetik teoriler hakkında bilgi sahibi olmak.
2Evre teorilerini kavramak.
3Ahlâk gelişimi teorilerini öğrenmek.
4Psikanalitik teorileriler konusunda bilgi sahibi olmak.
5Jung ve bireyleşme Teorisini kavramak.
6Tasavvufî yaklaşım konusunda bilgi sahibi olmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Dini Gelişim Teorilerine Giriş 2- Genetik Teori 3- Piaget ve Bilişsel Gelişin Teorisi 4- Baldwin ve Harms Teorisi 5- Elkind Teorisi 6- Goldman ve Dini Düşünce Gelişimi Teorisi 7- Ahlak Gelişimi Teorileri 8- Freud ve Psikanaliz Teorisi 9- Erikson ve Psikososyal-Dinî Gelişim Teorisi 10- Jung ve Bireyleşme Teorisi 11- Kirkpatrick ve Duygusal İlişki Bağlanma Teorisi 12- Ömür Boyu Dini Gelişim Teorileri 13- Bütünsel Yaklaşımlar 14- İslami Perspektif Tasavvufi yaklaşım
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dini Gelişim Teorilerine Giriş
2Genetik Teori
3Piaget ve Bilişsel Gelişin Teorisi
4Baldwin ve Harms Teorisi
5Elkind Teorisi
6Goldman ve Dini Düşünce Gelişimi Teorisi
7Ahlak Gelişimi Teorileri
8Freud ve Psikanaliz Teorisi
9Erikson ve Psikososyal-Dinî Gelişim Teorisi
10Jung ve Bireyleşme Teorisi
11Kirkpatrick ve Duygusal İlişki Bağlanma Teorisi
12Ömür Boyu Dini Gelişim Teorileri
13Bütünsel Yaklaşımlar
14İslami Perspektif Tasavvufi yaklaşım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı; Faruk Karaca, Dinî Gelişim Teorileri; Hökelekli, Hayati, Din Psikolojisi; Peker, Hüseyin, Din Psikolojisi; Köse, Ali, Fureud ve Din. Yardımcı Kaynaklar; Allport, G. W., The Individual and His Religion; Argyle, M., & Beit-Hallahmi, B. The Social Psychology of Religion; Bahadır, Abdülkerim, Jung ve Din; Bovet, Pierre, Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi; Elkind, D., The Origins of Religion in Child, Reviw of Religious Research; Freud, S. Totem and Tabuoo; Freud, Moses and Monotheism; Fromm, Erich, Psikanaliz ve Din; Goldman, Ronald, Religious Thinking from Childhood to Adolescence; Harms, E., “The Development of Religious Experience in Children”; Jung, C.G., Psychology and Religion; Kohlberg, L., Development of Moral Character and Moral Ideology, in Review of The Child Development Research; Paloutzian, R. F., Invitation to the Psychology of Religion; Piaget, J., Çocukta Zihinsel Gelişim; Tamminen, K., Religious Development in Childhood and Youth: An Empirical Study.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer5525
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek