|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD140A | Bilgi Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bilgi sosyolojisinin kurucuları ve önde gelen isimlerinin görüşlerinin ele alınması ve Batılı bilginin eleştirisinin yapılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilgi sosyolojisi hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Sosyolojinin bir alt dalı olarak bilgi sosyolojisinin doğuşu, tarihçesi, alana yapılan temel katkılar, pozitivist epistemoloji, hermeneutik vb. konular içerilmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilgi sosyolojisinin konusu, alanı ve tanımı | | | 2 | Bilgi sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler | | | 3 | Öncüler: Aydınlanma düşünürleri | | | 4 | Halefler: Saint-Simon, A. Comte, K. Marx, M. Weber, K. Mannheim | | | 5 | Modern Batılı bilginin özellikleri | | | 6 | Bilim Devrimi ve modern bilimlerin doğuşu | | | 7 | Bilgi toplumu ve bilgi çağı | | | 8 | Enformatik toplumda bilgilenme süreçleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | C. Wright Mills, Bilgi, Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi Üzerine, Paragraf Yayınları, 2005. Manuel Castells, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev. Ebru Kılıç, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2008. Manuel Castells, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Üçüncü Cilt: Binyılın Sonu, Çev. Ebru Kılıç, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007. Bülent Yılmaz, “Bilgi Toplumu: Eleştirel Bir Yaklaşım”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, 1998. E. Doyle McCarthy, Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi Auguste Comte, Pozitivizmin İlmihali Karl Marx,Feuerbach Üzerine Tezler Karl Mannheim, İdeoloji ve Ütopya Edmund Burke, Bilginin Toplumsal Tarihi Susan Hekman, Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik Michel Foucault. Bilginin Arkeolojisi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|