BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FD140ABilgi SosyolojisiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilgi sosyolojisinin kurucuları ve önde gelen isimlerinin görüşlerinin ele alınması ve Batılı bilginin eleştirisinin yapılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilgi sosyolojisi hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Sosyolojinin bir alt dalı olarak bilgi sosyolojisinin doğuşu, tarihçesi, alana yapılan temel katkılar, pozitivist epistemoloji, hermeneutik vb. konular içerilmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgi sosyolojisinin konusu, alanı ve tanımı
2Bilgi sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler
3Öncüler: Aydınlanma düşünürleri
4Halefler: Saint-Simon, A. Comte, K. Marx, M. Weber, K. Mannheim
5Modern Batılı bilginin özellikleri
6Bilim Devrimi ve modern bilimlerin doğuşu
7Bilgi toplumu ve bilgi çağı
8Enformatik toplumda bilgilenme süreçleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
C. Wright Mills, Bilgi, Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi Üzerine, Paragraf Yayınları, 2005. Manuel Castells, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev. Ebru Kılıç, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2008. Manuel Castells, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Üçüncü Cilt: Binyılın Sonu, Çev. Ebru Kılıç, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007. Bülent Yılmaz, “Bilgi Toplumu: Eleştirel Bir Yaklaşım”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, 1998. E. Doyle McCarthy, Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi Auguste Comte, Pozitivizmin İlmihali Karl Marx,Feuerbach Üzerine Tezler Karl Mannheim, İdeoloji ve Ütopya Edmund Burke, Bilginin Toplumsal Tarihi Susan Hekman, Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik Michel Foucault. Bilginin Arkeolojisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek