Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD133A | Kişilik ve Din | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kişilik ve din ilişkisi üzerine bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Dinin kişilik üzerine etkileri ile ilgili değerlendirmeler yapar.; | 2 | 2 Dinin kişiliği nasıl güçlendirdiği hakkında eleştirel değerlendirmeler yapar.; | 3 | 3 Diğer bireylerin kendilerini tanımalarına katkıda bulunur.; | 4 | 4 Çeşitli kişilik testlerinin kullanımı ve uygulanmasını kavrar.; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilere kişilik ve din ilişkisi üzerine bilgi vermek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Kişilik ve din ilişkisine yönelik genel yaklaşım ve değerlendirmeler | | | 2 | 2 Dindarlıkta kişilik ile ilgili değişkenler: Yaş, cinsiyet, sosyoekonomik statü | | | 3 | 4 Sosyal kişilik teorileri ve dindarlık:Otoriteryenizm, dogmatizm, önyargılılık | | | 4 | Dine bağlı kişilik değişimleri | | | 5 | Kendini gerçekleştirme ve dindarlık | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- İbrahim Gürses, Dindarlık ve Kişilik, Bursa 2010
- A. U, Mehmedoğlu, Kişilik ve Din, İst. 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|