Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD131 | Dinler Tarihine Giriş | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.; | 2 | 2 İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.; | 3 | 3 Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Dinler Tarihine Giriş | | | 2 | 2 İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm | | | 3 | 3 Şintoizm, Geleneksel Türk Dini | | | 4 | 4 Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm | | | 5 | 5 Hinduizm, Caynizm, Sihizm | | | 6 | 6 Budizm | | | 7 | 7 Yahudilik | | | 8 | 10 Hıristiyanlık | | | 9 | 13 İslam: | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009;
Diğer Kaynaklar:
Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002;
Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007.
Kur'an-ı Kerim.
Kitab-ı Mukaddes.
Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel)
Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan)
Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya).
Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|