Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FD127A | Din Eğitimi Bilimine Giriş | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları ile din eğitimi biliminin temel özellikleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
YRD. DOÇ. DR. ÖMER DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | Din Eğitimi Biliminin temel özelliklerini tahlil eder | 3 | Din eğitimi program modelleri konusunda önermelerde bulunur | 4 | Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | 5 | Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir | 6 | Dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Din Eğitimi Dersine Giriş
2- Temel Kavramlar: Din, Eğitim, Bilim, Din Eğitimi
3- Din Eğitimi Bilimi
4- Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci
5- Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu
6- Din Eğitiminin Temelleri ve Hedefleri
7- Din Eğitimi Biliminin Dili
8- Din Eğitimi Biliminin Temel Özellikleri
9- Din Eğitiminde Program Modelleri
10- Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-I
11- Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-II
12- Din Eğitiminde Yaklaşımlar
13- Dünyada Din Öğretimi Uygulamaları
14- Genel Değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Eğitimi Dersine Giriş
| | | 2 | Temel Kavramlar: Din, Eğitim, Bilim, Din Eğitimi
| | | 3 | Din Eğitimi Bilimi
| | | 4 | Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci
| | | 5 | Din Eğitimi Biliminin Bilimler Arasındaki Konumu
| | | 6 | Din Eğitiminin Temelleri ve Hedefleri
| | | 7 | Din Eğitimi Biliminin Dili
| | | 8 | Din Eğitimi Biliminin Temel Özellikleri
| | | 9 | Din Eğitiminde Program Modelleri
| | | 10 | Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-I
| | | 11 | Din Eğitiminin Türkiye’deki Gelişimi-II
| | | 12 | Din Eğitiminde Yaklaşımlar
| | | 13 | Dünyada Din Öğretimi Uygulamaları
| | | 14 | Genel Değerlendirme
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; Cemal TOSUN, "Din Eğitimi Bilimine Giriş", Suat CEBECİ, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi",Mustafa KÖYLÜ-Nurullah ALTAŞ, "Din Eğitimi"
Yardımcı Kaynaklar; Beyza BİLGİN, “Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi”, Selahattin PARLADIR, "Din Eğitimi Bilimine Giriş", Kerim YAVUZ, "Günümüzde Din Eğitimi", Halis AYHAN, "Türkiyede Din Eğitimi", |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|