BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ197Oryantalistler ve Kur'anSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Oryantalizmi tanıma ve oryantalistlerin Kur'an'la ilgili meselelere yaklaşımını öğrenme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf TOPYAY; Dr. Öğr. Üyesi Numan ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Oryantalizmin ne olduğu ve tarihi bilinir
2Oryantalistlerin Kuran hakkındaki iddialarını bilir
3Oryantalistlerin çalışmaları ve eserleri hakkında malumat sahibi olur
4Başlıca Oryantalistleri ve düşüncelerini tanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oryantalistlerin Kur'an ve Kur'an tarihiyle ilgili farklı konulardaki görüşlerini mukayeseli tetkik etme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantalizmin tanımı ve tarihçesi
2Oryantalistlerin Kur'ana genel bakışı
3Oryantalistlerin Kuranın kaynağı hakkındaki görüşleri
4Oryantalistlerin Kuranın tercüme edilmesi hakkındaki tutumları
5Oryantalistlerin İslamda vahye bakışları
6Oryantalistlerin nesihle ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi
7Oryantalistlerin Kuranın tesbiti hakkındaki düşünceleri
8Arasınav
9Oryantalistlerin Kuran'ın cemi ile ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi
10Oryantalistlerin Kur'an'ın çoğaltılmasıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi
11Oryantalistlerin kıraatler hakkındaki görüşleri ve değerlendirilmesi
12Oryantalistlerin Kur'an'daki önceki dinlerle ilgili görüşleri
13Oryantalistlerin Kuranda yazım hatası olduğu iddiası
14Oryantalizm'in karşısında Oksidantializm
15Oryantalizm ve Edward Said
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Selahattin Sönmezsoy,Kur'an ve Oryantalistler Ahmet Parlakışık,Oryantalizmin Soruları Hüseyin Yaşar, Alman Oryantalizminde Kur'an'a Bakış Edward Said,Oryantalizm Naif Yaşar, Oryantalistlere Göre Kur’an’ın Kaynağı ve Metinleşmesi Bilal Gökkır ve Necmettin Gökkır, İslam Araştırmaları ve Oryantalizm
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16348
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek