Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ197 | Oryantalistler ve Kur'an | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Oryantalizmi tanıma ve oryantalistlerin Kur'an'la ilgili meselelere yaklaşımını öğrenme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf TOPYAY; Dr. Öğr. Üyesi Numan ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oryantalizmin ne olduğu ve tarihi bilinir | 2 | Oryantalistlerin Kuran hakkındaki iddialarını bilir | 3 | Oryantalistlerin çalışmaları ve eserleri hakkında malumat sahibi olur | 4 | Başlıca Oryantalistleri ve düşüncelerini tanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oryantalistlerin Kur'an ve Kur'an tarihiyle ilgili farklı konulardaki görüşlerini mukayeseli tetkik etme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oryantalizmin tanımı ve tarihçesi | | | 2 | Oryantalistlerin Kur'ana genel bakışı | | | 3 | Oryantalistlerin Kuranın kaynağı hakkındaki görüşleri | | | 4 | Oryantalistlerin Kuranın tercüme edilmesi hakkındaki tutumları | | | 5 | Oryantalistlerin İslamda vahye bakışları | | | 6 | Oryantalistlerin nesihle ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi | | | 7 | Oryantalistlerin Kuranın tesbiti hakkındaki düşünceleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Oryantalistlerin Kuran'ın cemi ile ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi | | | 10 | Oryantalistlerin Kur'an'ın çoğaltılmasıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi | | | 11 | Oryantalistlerin kıraatler hakkındaki görüşleri ve değerlendirilmesi | | | 12 | Oryantalistlerin Kur'an'daki önceki dinlerle ilgili görüşleri | | | 13 | Oryantalistlerin Kuranda yazım hatası olduğu iddiası | | | 14 | Oryantalizm'in karşısında Oksidantializm | | | 15 | Oryantalizm ve Edward Said | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Selahattin Sönmezsoy,Kur'an ve Oryantalistler
Ahmet Parlakışık,Oryantalizmin Soruları
Hüseyin Yaşar, Alman Oryantalizminde Kur'an'a Bakış
Edward Said,Oryantalizm
Naif Yaşar, Oryantalistlere Göre Kur’an’ın Kaynağı ve Metinleşmesi
Bilal Gökkır ve Necmettin Gökkır, İslam Araştırmaları ve Oryantalizm |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|