Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ164 | Tefsir Ekolleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tefsir kavramlarını öğrenmek, Tefsir çeşitlerini tanımak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Numan ÇAKIR; Dr. Öğr. Üyesi Abdussamet VARLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tefsir ve Tefsir çeşitlerini öğrenir | 2 | Tefsir ekollerinin benzer ve farklı yönlerini mukayese eder | 3 | Tefsirde Yöntem farklılığın sebebini öğrenir | 4 | Karşılaşılan problemlere hangi tefsir yaklaşımının çözüm olacağını bilir | 5 | Alanına ait klasik ve güncel literatürü tanır ve yorumlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihte ortaya çıkan tefsir ekolleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tefsir nedir? Lugat ve Istılah Anlamları Nedir? | | | 2 | Tevil Nedir? Lugat ve Istılah Anlamları Nedir? | | | 3 | Tefsir ve Tevil Arasındaki Farklar | | | 4 | Tefsirin Doğuşu ve Gelişimi | | | 5 | Tefsir Ekollerinin Ortaya Çıkması | | | 6 | Rivayet Tefsiri | | | 7 | Lügavi Tefsir Ekolü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İctimai Tefsir Ekolü | | | 10 | İctimai Tefsir Ekolüne İtirazlar | | | 11 | Bilimsel Tefsir Ekolü | | | 12 | Bilimsel Tefsir Ekolüne İtirazlar | | | 13 | Konulu Tefsir Ekolü | | | 14 | Edebi Tefsir Ekolü | | | 15 | Kur’aniyyun Ekolü | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sait Şimşek, Günümüz Tefsir Problemleri
Zehebî, et-Tefsir ve’l-Müfessirûn
Zerkeşî, el-Burhan fî Ulûmi’l-Kur’an
Ahmet Şerbasi, Tefsir Ekolleri
Tefsir Mukaddimeleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|