Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ158 | Seçme Hadis Metinleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Klasik hadis kaynaklarından seçilen metinlerin okunması suretiyle, öğrencinin hadisleri okuma becerisi kazanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik hadis kaynaklarını açıklar | 2 | Hadislerin düzgün bir Türkçe ile açıklar. | 3 | Türkçeye tercüme edilen klasik hadis kitaplarındaki tercüme hatalarını açıklar. | 4 | Hadisleri temel kaynaklardan okuyup anlayabilme yeteneği analiz eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Hadislerin dili ve seçme metinler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlk dönem hadis usulü çalışmaları | . | . | 2 | I.- III. Asır arası hadis usulü çalışmaları | . | . | 3 | IV. Asır sonrası Klasik Hadis usulü kaynakları | . | . | 4 | Hadis kaynaklarında yer alan usul bilgileri, | . | . | 5 | Müslim`in Sahih`i ve Mukaddime`si | . | . | 6 | Tirmizi`nin Camii ve İlel`i | . | . | 7 | Müstakil hadis usulü kitapları ve özellikleri | . | . | 8 | vize sınavı | . | . | 9 | Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi`r-rivâye | . | . | 10 | Kadı Iyaz, el-İlma | . | . |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MÜSLİM B. HACCÂC, el-Câmi?u?s-sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981. BUHÂRÎ, Ebû Abdillah Muhammed b. İsmail, el-Câmi?u?s-sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|