Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ136 | Çağdaş Fıkıh Problemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
güncel fıkhî problemleri tanımak ve çözümleri konusunda fikir üretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf Şen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Güncel fıkhi problemlerle ilgili temel bilgileri, kavramları ve bu problemler haklarındaki kanaatleri tanıyabilme | 2 | Güncel fıkhî problemleri çözmede izlenecek yöntemleri kavrayabilme | 3 | Güncel teorik bir fıkhî problem olarak İçtihat faaliyetini tarihi gelişimi içinde tanıyabilme ve problem çözüm yöntemi olarak kullanabilme | 4 | Teorik ve pratik problemlerin kaynaklarda geçen hükümlerine inerek fıkıh kaynaklarından yararlanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
tıbbi, iktisadi ve sosyal çağdaş problemlerin İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fıkhî Problemlerin Çözümünde izlenecek yöntemler | | | 2 | Teorik problemler: İçtihat kapısının açık oluşu, içtihadın bölünebilmesi, bir asırın müçtehitsiz kalması | | | 3 | Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu | | | 4 | Faiz-riba ilişkisi | | | 5 | Finansman temin yöntemleri ve Katılım bankalarının faaliyetleri | | | 6 | Enflasyon ve Faiz yasağı ile ilişkisi | | | 7 | Sigorta | | | 8 | Borsa | | | 9 | Faktoring-barter | | | 10 | Organ ve doku nakli | | | 11 | Tüp bebek | | | 12 | Ötenazi | | | 13 | Genetik kopyalama | | | 14 | Gıda güvenliği ve helal gıda | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doç. Dr. Ali KAYA, Güncel Tartışmalı Dini Konular. 2. Prof. Dr. Hamdi Döndüren, Kur’an ve Sünnete Göre Güncel Fıkhî Problemler, İstanbul 2011. 3. Prof. Dr. Yunus Vehbi Yavuz, Çağdaş Fıkıh Problemleri, İstanbul 2008. 4. Prof. Dr. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular İstanbul 2004. 5. Prof. Dr. Mehmet Şener, Günümüz Fıkıh Problemleri İzmir 2003. 6. Mevdudî modern çağda İslamî Meseleler Konya 1971 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|