Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ126 | İslam İktisat Düşüncesi Tarihi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam iktisadı, tarihi süreçle birlikte ve mevcut iktisat teorileriyle mukayeseli olarak öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf Şen
Doç. Dr. Yakup Mahmutoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam iktisadı ve mevcut teoriler hakkında bilgi sahibi olabilme | 2 | Ortaçağ İslam iktisat düşüncesinin ana kaynaklarını tarar | 3 | İslam iktisat düşüncesi ile sonrasının iktisadi yapısını karşılaştırma imkânı
elde eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İslam iktisadi düşüncesinin kaynaklarını tanımak ve bu kaynaklardan
okumalar yaparak, İslam dünyasındaki iktisat tarihinin gelişimi hakkında bilgi
verilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İktisat Biliminin Tanımı | | | 2 | İslam İktisat tarihinin Kaynakları | | | 3 | İslam İktisat tarihinin Kaynakları | | | 4 | Kitabü’l Harâc | | | 5 | Kitabü’l Harâc | | | 6 | Kitabü’l Harâc | | | 7 | Vergi Sistemi ve kaynakları | | | 8 | Beytü’l Mal ve kaynakları | | | 9 | İkta sistemi ve kaynakları | | | 10 | İslam İktisadi Düşüncesiyle ilgili farklı yaklaşımlar | | | 11 | Ebû Yusuf’un İktisadî Görüşleri ve diğer görüşler | | | 12 | Emeviler ve Abbasiler döneminde ekonomik gelişmeler | | | 13 | Hz. Peygamber döneminde İslam iktisat politikalarının gelişimi, dönem ekonomisi | | | 14 | Dört Halife döneminde ekonomi politikalarının gelişimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ebû Ubeyd, Kasım b. Sellâm el-Herevî, Kitabü’l-Emvâl, İstanbul, 1981.
Kallek, Cengiz, İslam İktisat Düşüncesi Tarihi, Klasik Yay., İstanbul, 2005.
Orman, Sabri, İktisat,Tarih ve Toplum, Küre Yay., İstanbul, 1996.
Özel, Mustafa, Müslüman ve Ekonomi, İz Yay., İstanbul, 2006.
Rirenne, Henri, Ortaçağ Avruğası’nın Ekonomik ve Sosyal Tarihi, İletişim Yay., İstanbul, 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|