Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ120 | Kur'an İlimleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur’ân İlimleri ve kaynaklarını tanımak, |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf TOPYAY
Doç. Dr. Numan ÇAKIR
Doç. Dr. Abdussamet VARLI
Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kur'an ilimleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Tefsir metotları hakkında bilgisi olur | 3 | Tefsirle ilgili bazı kavramları öğrenir | 4 | Kur'an kültürü gelişir | 5 | Kur'an'ı doğru anlama yöntemleri edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik Kur'an ilimlerini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kur’an nedir? Lugat ve Istılah Anlamları Nedir? | | | 2 | Vahiy Nedir? Lugat ve Istılah Anlamları Nedir? | | | 3 | Ayet Nedir? Mekkî ve Medenî Sureler | | | 4 | Nüzul Sebepleri | | | 5 | Nâsih ve Mensûh | | | 6 | Hakikat ve Mecaz, Müşkilü’l-Kur’an, Mübhematü’l-Kur’an | | | 7 | Muhkem ve Müteşabih | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Hurûf-i Mukatta’a / Hece Harfleri | | | 10 | Kur’an’da Yeminler | | | 11 | Kur’an’da Kıssalar | | | 12 | Kur’an’da Tekrarlar | | | 13 | Kur’an’da Meseller | | | 14 | Ayetler ve Sureler Arasındaki Tenasüb ve İnsicam | | | 15 | Kur’an’ın İ’caz Yönleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Halis Albayrak, Tefsir Usulü;
İbn Aşûr, et-Tefsir ve Ricaluhu;
Zehebî, et-Tefsir ve’l-Müfessirûn;
Zerkeşî, el-Burhan fî Ulûmi’l-Kur’an |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|