BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ118Sünneti Anlama YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sünnetin bir yönteme göre anlaşılmasını ve bunlardan değer üretilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Hadislerin amaca uygun olarak bir yöntem çerçevesinde anlaşılmasının önemini kavrar.
2Sahabenin hadis/sünnet anlayışı hakkında bilgi sahibi olarak yeri geldiğinde bunları hadis eğitim ve öğretiminde kullanabilme becerisini kazanır.
3Tabiînin hadisleri değerlendirirken hangi yöntemleri kullandığını öğrenerek bu bilinçle hareket eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sünneti Anlamada Yöntem dersinde, hadislerin bir yönteme göre anlaşılması ve bunlardan değer üretilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak derste, sahabe ve tabiin ve diğer dönemlerdeki anlama ve yorumlama faaliyetleri, hadisleri anlamada yöntem ve tekniğin kullanılışı gibi konulara yer verilmesi planlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadislerin bir yöntem çerçevesinde anlaşılmasının hadis öğretimi açısından önemi ..
2Hz. Peygamber döneminde sünnetin anlaşılmasında takip edilen yol..
3Sahabenin sünnet anlayışı..
4Sahabe ve tabiin dönemi sonrası sünneti anlama çabaları..
5İsnad tenkidi ve sünnetin anlaşılması..
6Metin tenkidinin sünnetin anlaşılmasındaki yeri..
7Metin tenkidinin esasları..
8vize sınavı..
9Hadislerin Kur’an’a arzı meselesi..
10Hadislerin hadislere veya sünnete uygunluğu meselesi..
11Hadislerin akla uygunluğu ve bununla ilgili uygulamalar..
12Sünnetin anlaşılmasında tarihin rolü..
13İslam’ın genel prensipleri ve sünnetin anlaşılması..
14Tecrübe ve müşahedenin sünnetin anlaşılmasındaki rolü..
15Sünnetin anlaşılması çabaları ve muhtemel sorunlar..
16final..
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yusuf el-Kardavi, Sünneti Anlamada Yöntem, İstanbul. Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı, Ankara. M. Hayri Kırbaşoğlu, Alternatif Hadis Metodolojisi, Kitâbiyât Yayınları, Ankara 2002 Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Diyanet Vakfı yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41560
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek