BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ116Hadise Bütüncül BakışSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hadislerin sahih olanını zayıf olanından ayırma metotlarının öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
Öğrenme Çıktıları
1İlk dönemden itibaren hadis merkezli gerçekleştirilen tartışmaları kavrayabilme.
2Ülkemizde hadisler konusundaki temel tartışma noktalarını analiz edebilme.
3Günümüz hadis problemlerinin geçmişteki oluşturulan hadis çalışmalarıyla bağlantısını kurabilme
4Hadis merkezli temel tartışma konularının felsefi alt yapısının farkında olma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadisin anlaşılmasının önündeki engeller öğretilir ve hadis konularına bütüncül bir bakışla bakma becerisi kazandırılır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis ilminin geçmişte problem olarak algılanan alanları...
2İhtilâfu’l-hadis ve müşkilü’l-hadis konuları....
3İlk dönem hadisçilerinin hadis meseleleri üzerine yaptığı çalışmalar.
4Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
5Ülkemizde hadis alanında yapılan tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
6Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
7Batıda tartışılan temel hadis problemleri ve yapılan çalışmalar.
8Ara Sınav
9Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
10Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar ve yapılan çalışmalar.
11Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi.
12Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi.
13Hadislerin bilimsel yöntemle tartışılması.
14Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
15Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hadise Bütüncül Bakış / Selçuk Coşkun
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41560
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek